خبرگزاری فرانسه:

شرکت «ماهان» پرواز‌ها به مقصد پاریس را به خاطر تحریم‌ها لغو کرده است

شرکت هوایی «ماهان» به دلیل اعمال تحریم‌ها مجبور به لغو پرواز‌های جدید خود به مقصد پاریس شده است.
کد خبر: ۳۳۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۸ - 20March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، یک رسانه غربی از لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ماهان» به مقصد پاریس مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ و به واسطه تحریم‌های دولت فرانسه خبر داد.

«خبرگزاری فرانسه» سه‌شنبه شب به وقت تهران نوشت که بنا به گفته‌های مسئولان شرکت ماهان در تهران، پرواز‌های آتی این شرکت به مقصد پاریس لغو شده است.

یک مسئول خدمات مشتریان این شرکت واقع در «فرودگاه امام خمینی» در پاسخ به سئوال خبرگزاری فرانسه گفت: «به ما اعلام شده که تمامی پرواز‌های این شرکت به مقصد پاریس از اول آوریل (۱۲ فروردین ۹۸) لغو شده‌اند.»

این مقام شرکت ماهان بدون ارائه جزئیات بیشتر دلیل لغو برنامه پرواز‌ی به پاریس را «تحریم‌های فرانسه علیه ایران» اعلام کرد.

ماهان، به عنوان دومین خطوط هوایی ایران در هفته بیش از چهار پرواز به مقصد پاریس دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

وبگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نیز اخیرا گزارش کرد که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش بوده تا متحدان اروپایی خود را به تحریم شرکت ماهان مجاب کند.

برلین نیز در دی ماه ۹۷، پرواز‌های این شرکت به مقصد آلمان را لغو کرد. وزارت خارجه آلمان در توجیه اقدام خود اعلام کرد، این تصمیم برای محافظت از منافع سیاست خارجی و امنیتی برلین لازم بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار