عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‎وگو با دفاع‎پرس:

سپاه قدرتمندترین نیروی ضدتروریستی است/ آمریکا زخم‎خورده سپاه است

سید محسن علوی با اشاره به اقدام دولتمردان آمریکایی برای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی، این تصمیم را ناشی از شکست‌های پی در پی این کشور در منطقه عنوان کرد و گفت: سپاه قدرتمندین نیروی ضدتروریستی است و به طور قاطع با تروریسم مبارزه می‌کند.
کد خبر: ۳۴۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ - 11April 2019

سید محسن علوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، ایران هراسی را هدف عمده آمریکا از قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه تمام نقشه‌ها و دسیسه‌های ضدانسانی آمریکایی‌ها نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای امت اسلامی و حتی اروپایی‌ها عیان شده است، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان اقدامات مهم و اساسی سپاه پاسداران در جهت مبارزه با تروریسم و جریان تکفیری در منطقه، مورد توجه و تشویق سایر کشور‌ها قرار گرفته است، دولتمردان آمریکایی در کمال نادانی و وقاحت هرچه تمام در مورد سپاه گزافه‎گویی می‌کنند. آمریکایی‌ها با این اقدام خود را مورد تمسخر کشور‌ها قرار داده‌اند.

وی آمریکا را بزرگترین جانی و حامی تروریست در جهان خواند و افزود: یکی از دلایل مهمی که باعث شد تا کینه و دشمنی آمریکا نسبت به سپاه به اوج برسد، نقش این نهاد انقلابی در خنثی کردن برنامه و اهداف ضدانسانی و ضداسلامی آن‌ها به واسطه نبرد با داعش بود؛ چراکه آمریکا جریان تروریستی داعش را به منظور تحقق اهدافش شکل داد و راهی منطقه کرد.

علوی با توجه به این نکته که آمریکا زخم خورده سپاه است، تصریح کرد: در حقیقت شکستی که آمریکا به واسطه نابودی داعش در عراق و سوریه متحمل شد، به هیچ عنوان از یاد دولتمردان این کشور پاک نخواهد شد و آن‌ها را به شدت عصبانی کرده؛ لذا آن‌ها برای تسکین درد و ناراحتی‌هایشان، سپاه را هدف قرار داده‎اند که با رجوع به تجربیات و دقایق تاریخی متوجه میشویم که آن‌ها به اهداف خود نخواهد رسید.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا، وحدت و انسجام ملت و سایر مسوولان کشور در طیف و سلیقه‌های مختلف سیاسی را با سپاه بیش از هر زمان دیگر افزایش داد، گفت: دفاع از تمامیت ارضی، حفظ ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و مقابله با تمام تهدیدات دشمنان کشورمان همه در سپاه خلاصه شده است. در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی مردم و مسوولان پشتیبان سپاه بوده و هرگز خود را از این نهاد تافته جدا بافته ندیدند؛ چراکه هدف عمده سپاه، دفاع از کشور و ثبات امنیت است.

نماینده مردم شهرستان لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین علت اصلی اقتدار و امنیت کشور مرهون تلاش‌های بی‌وقفه نیرو‌های مسلح و خصوصا سپاه است؛ لذا آشوب در کشور ما و نابودی امنیت، خواسته بزرگ دولتمردان آمریکاست و آن‌ها اقتدار و عظمت ایران را بر نمی‌تابند به همین دلیل با سپاه که رمز پیروزی‌های کشورمان است دشمنی دارند.

علوی تصریح کرد: قدرت و محبوبیت سپاه با اراجیف و اقدامات پوشالی آمریکا تضعیف نمی‌شود. سپاه در دوران دفاع مقدس در نبرد با رژیم بعثی و در منطقه در نبرد با جریان تکفیری عظمت خود را به رخ دشمنان کشانده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار