یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

بازو‌های گشاده و دهان‌های گشاد

در شرایطی که بسیاری از مناطق کشور گرفتار سیل و تبعات آن هستند، برخی افراد به جای بازو گشودن و کمک کردن، با حقد و کینه دهان می‌گشایند، قلم‌فرسایی می‌کنند و در فضای مجازی، اقدامات جهادگرانه هر نهاد و قشری را زیر سؤال می‌برند.
کد خبر: ۳۴۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ - 14April 2019

بازو‌های گشاده و دهان‌های گشادگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ معمولا در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد، افراد به شکل‌های مختلف، عیار خود را نشان می‌دهند. مثلاً در حادثه سیل‌های اخیر کشور هم سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف کشور میزان تعهد خود به خدمت را نشان دادند و هم مردم در اقصی‌نقاط کشور با کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حتی حضور در مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی به سیل‌زدگان، نوع‌دوستی خود را نشان دادند.

آنچه که در ماجرای این سیل‌ها بیشتر از هر چیزی به چشم آمد، بازو‌های گشاده‌ی نیرو‌های مسلح و عامه مردم بود که به هم‌وطنان مصیبت‌دیده‌ی خود خدمت می‌کردند. ارتش، سپاه، بسیج و برخی دستگاه‌های دولتی به همراه جمع کثیری از مردم پا به عرصه مقابله با سیل و امدادرسانی به سیل‌زدگان گذاشتند.

اما در سوی دیگر، افرادی هم هستند که به جای بازو گشودن و کمک کردن، با حقد و کینه دهان می‌گشایند، قلم‌فرسایی می‌کنند و در فضای مجازی با انتشار مطالبی، اقدامات جهادگرانه و تلاش‌های هر نهاد و قشری را زیر سؤال می‌برند.

این افراد که طبق معمول، سلبریتی‌های کم‌اطلاع و کم‌سواد را نیز شامل می‌شوند، طی این روز‌ها اقدامات جهادی روحانیون در کمک به سیل‌زدگان را زیر تیغ نقد‌های غیرمنصفانه و مخرب خود قرار داده‌اند.

یک بازیگر متعهد مثل سیدجواد رضویان در روز‌هایی که هم‌وطنانش نیاز به کمک دارند، بازو می‌گشاید و در حد توان خود کمک‌رسانی می‌کند و یک بازیگر نیز که تنها در برخی فیلم‌ها ایفاگر نقش مثبت داستان بوده، تنها کاری که در این شرایط از دستش برمی‌آید، این است که نمک به زخم مردم بپاشد و با انتشار پست‌هایی که ناشی از کینه‌توزی او است، علیه روحانیت جهادگر بتازد.

این شخص و امثال وی به جای اینکه آخوندنما‌ها و به تعبیری آخوند‌های درباری و لیبرال‌مسلک را زیر سوال ببرند، به روحانیون متعهدی می‌تازند که همیشه در عرصه‌های خدمت‌رسانی حضور دارند و پای کار هستند.

جالب این است که آقای بازیگر در پاسخ به تذکر جهادگران مبنی بر اینکه «اول بیل به دست بگیر و به مردم کمک کن و سپس انتقاد کن»، توصیه کرده است که با مطالعه زندگی‌نامه امام علی (ع) یاد بگیرند که کاری را که انجام می‌دهند به رخ نکشند.

البته این شخص که الگوگیری از معصومان (ع) را به دیگران گوشزد می‌کند، توضیح نداده که لجن‌پراکنی علیه افراد خدوم و سکوت در برابر برخی مسئولان لیبرال را که به جای خدمت کردن، تنها به ایراد سخن و «باید» و «نباید» می‌پردازند، در کدام مکتب آموخته است.

بسیاری از افراد جامعه کم و بیش با سجایای اخلاقی و آموزه‌های رفتاری امام علی (ع) آشنایی دارند؛ لذا با توجه به رفتار متناقض و نفاق‌آلود این سلبریتی کم‌سواد باید از وی پرسید که «آقای بازیگر! شما چه نسبتی با امام علی (ع) دارید؟».

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار