رویکرد اروپا در طرح صلح باید مستقل از آمریکا باشد

برخی از سیاستمداران سابق اروپایی از اتحادیه اروپا خواستند هر نوع طرح صلح یک‌جانبه در خاورمیانه از سوی آمریکا را رد کنند.
کد خبر: ۳۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ - 15April 2019

اروپا باید راه خودش را برودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از «گاردین»، سیاست‌مداران سابق اروپایی نقش اروپا را در صلح پایدار در خاورمیانه به اتحادیه اروپا گوشزد کردند و از این اتحادیه خواستند هر نوع طرح صلح خاورمیانه که در آن حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شده باشد، رد کنند؛ چراکه دولت کنونی آمریکا با نادیده گرفتن سیاست‌های کلی ایالات متحده و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی موجب بحران در منطقه خاورمیانه و اروپا شده است.

دولت‌های اروپایی و همه اعضای اتحادیه باید برای حفظ نظم و امنیت در منطقه به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از جمله قطعنامه 2334 احترام بگدارند و از اهمیت نقش فلسطینی‌ها در صلح پایدار در خاورمیانه غافل نشوند.

اکنون که اروپا با یک فرصت ویژه برای تقویت اصول مشترک و تعهدات طولانی در رابطه با روند صلح خاورمیانه مواجه است، باید نقش اساسی خود را در ایجاد نظم در منطقه ایفا کند و راه خودش را برود. نادیده گرفتن این فرصت در زمانی‌که این نظم به چالش کشیده شده است، می‌تواند منجر به پیامد‌های منفی دراز مدت شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار