معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران خبر داد؛

بازسازی و بهسازی ۳۳۲ واحد مسکونی سیل‌زده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

«حسن خیریانپور» گفت: بنیاد مسکن ۳۳۲ واحد مسکونی را در چهار شهرستان سیل‌زده «میاندورود»، «نکا»، «بهشهر» و «گلوگاه» اعم از تخریبی و تعمیراتی در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۳۴۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ - 15April 2019

بازسازی و بهسازی 332 واحد مسکونی سیل‌زده توسط بنیاد مسکنبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «حسن خیریانپور» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و معین شهرستان‌های میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه در سیل اخیر، در جلسه پیگیری و هماهنگی اقدامات ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده استان، اظهار داشت: مسائل بازسازی در سه محور مناطق مسکونی، کشاورزی و حوزه‌های زیربنایی با جدیت و به‌طور همزمان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به این‌که بنیاد مسکن ۳۳۲ واحد مسکونی را در چهار شهرستان یاد شده اعم از تخریبی و تعمیراتی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: مجموعا ۷۰۸ فقره از تسهیلات ۲ میلیون تومانی در این ۴ شهرستان استفاده شد.

خیریانپور با اعلام این که کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۴۲ فقره تعمیراتی و ۱۴ فقره تخریبی در این ۴ شهرستان آمار داده است، گفت: ۲۸ فقره تخریبی و ۱۴۳ واحد تعمیراتی در شهرستان‌های میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه نیز از سویی بهزیستی اعلام شده است.

در این جلسه همچنین «احمدی» مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط به ارایه گزارش و برنامه‌های پیش رو در حوزه بازسازی مناطق سیل‌زده پرداختند.

«مهدی رازجویان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز ضمن تشکر و قدردانی از کلیه دستگاه‌های دولتی، سپاه، بسیج و ارتش و گروه‌های جهادی و مردمی با اشاره به این‌که اقدامات صورت گرفته از سوی همه نیرو‌های عمل‌کننده در ۲ بحران سیل اخیر جهادی بوده است، افزود: مازندران باید در اقدامات بازسازی نیز ممتاز عمل کند.

معاون عمرانی استاندار با بیان این‌که از این پس اقدامات در راستای بازسازی مناطق سیل‌زده است، متذکر شد: با توجه به پایان توانِ تاب‌آوری این مناطق، باید همه اقدامات به بازگشت و عادی شدن کامل زندگی مردم منجر شود.

وی با تاکید بر این‌که بازسازی با حضور دستگاه‌ها در صحنه در جهت نظارت بر فرآیند انجام کار و کاستن آلام مردم باید همراه باشد، اظهار داشت: در بازسازی مناطق سیل‌زده پیشگیری از حوادث آینده و اقدامات بازدارنده از بروز مجدد بحران مورد توجه قرار گیرد و اقدامات بازسازی باید فنی، منطقی و آینده‌نگرانه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به این‌که آن‌چه که امروز در حوزه بازسازی ظاهرا به‌چشم نمی‌آید، ممکن است برای آینده کلیدی باشد، ابراز داشت: سرعت، دقت و کیفیت در حوزه بازسازی باید محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

رازجویان با اشاره به این‌که اقتصاد مازندران، کشاورزی محور است، تاکید کرد: سردهنه‌ها و کانال‌های آب باید هرچه سریع‌تر به حالت اولیه بازگردند تا کشاورزان بتوانند زمین‌ها و باغات را احیا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار