سازمان هواشناسی هشدار داد؛

موج جدید باد و باران از فردا/ مسئولان برای کاهش خسارت سیل آماده باشند

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای هشدار داد موج جدید بارش‌ها از بعد از ظهر فردا به کشور وارد می‌شود و سازمان‌های مسئول باید برای کاهش خسارات ناشی از باد و سیلاب آماده باشند.
کد خبر: ۳۴۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ - 15April 2019

موج جدید بادوباران ازفردا/مسئولان برای کاهش خسارت سیل آماده باشندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

بر این اساس، روز چهارشنبه بارش باران در برخی نقاط با رگبار و رعد و برق موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از پنج‌شنبه بعد از ظهر تا روز جمعه بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق در استان‌های لرستان، جنوب شرق ایلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه توصیه کرده از آخرین پیش بینی و هشدارهای جوی اطلاع یافته و با رعایت نکات ایمنی از خسارات احتمالی اجتناب کنند. همچنین به سازمان‌های مسئول توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بخصوص در ترددهای جاده‌ای و رخداد سیلابهای ناگهانی و موقت در مسیل‌های کوهستانی مناطق یاد شده، به کار گیرند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها