نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر:

مربیان پرورشی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی توانمند دارند

 آیت‌الله «صفایی بوشهری» گفت: مربیان پرورشی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی توانمند و تولید ثروت دارند و موجبات اقتدار کشور را فراهم می‌سازند.
کد خبر: ۳۴۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ - 15April 2019

مربیان پرورشی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی توانمند دارند

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان در همایش طلایه‌داران تربیت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که حوزه پرورش تاثیر زیربنایی در آموزش دارد اظهار داشت: اگر شخص ایمان بیاورد خود به دانش می‌پردازد پس باید انسان‌های پرورش یافته تربیت کنیم تا شاهد پیشرفت علم باشیم.

وی با تاکید بر نقش مهم مربیان پرورشی در تربیت نسل آینده گفت: طرح‌های دانش بنیان اسلامی با مدیریت جهادی و متناسب با جامعه دانش‌آموزان باید مبنای امور پرورشی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مربیان پرورشی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی توانمند و تولید ثروت دارند و موجبات اقتدار کشور را فراهم می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: مربیان پرورشی و تربیتی نقش تعیین‌کننده و مهمی در تربیت دینی نوجوانان و نسل آینده و آگاه‌سازی آنان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: جریان پرورشی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی توانمند در کشور دارد و همکاران حوزه تربیتی و پرورشی با جدیت تمام برای شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان تلاش می‌کنند تا شاهد جامعه‌‌ای سالم، پویا و پرنشاط باشیم.  

ناصر کرمی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، نقشه راه و ابزار کار آموزش و پرورش است افزود: برای ارزیابی بهتر از فرایند آموزشی و تعیین مسیر مناسب برای رسیدن به تربیت اسلامی باید همواره این سند را مطالعه و بررسی کرد و طبق برنامه‌های آن پیش رفت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نسل امروز در دام فریب الگوهای شبه تربیت قرار گرفته است باید دست‌اندرکاران تربیت مسلح به آگاهی، دانش و مهارت امروزی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به هجمه‌ها، جنگ نرم و کم توجهی به آموزه‌های دینی و اخلاقی، دستیابی به برخی از ساحت‌های سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن آن سخت است پس باید تلاش کرد تا به روز بود و جلوی این هجمه‌ها ایستاد.

وی تاکید کرد: با توجه به تحولات و تغییرات گسترده در جامعه، اگر مربی می‌خواهد اثرگذار باشد باید خود حامل نکات اخلاقی باشد و برای جذب جوانان با زبان رسانه و شبکه‌های اجتماعی آشنا باشد.

کرمی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها با ما همراهی نداشته باشند کار تربیت ناقص خواهد بود افزود: به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای همراهی خانواده‌ها و همچنین استفاده از مشاوران مذهبی و تحصیلی برای آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها باید در برنامه کاری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار