حاتمی‌کیا در اختتامیه هفته «هنر انقلاب»:

بعد از ۴۰ سال دیده شدم/ گریه‌هایم از دست شبه‌روشفکران در کنار آوینی بود

کارگردان فیلم «به وقت شام» با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال دیده شدم، گفت: از دست شبه‌روشنفکران در کنار شهید آوینی گریه کردم.
کد خبر: ۳۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ - 15April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه هفته «هنر انقلاب» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه برگزار شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایرانی بخاطر ساخت فیلم «به وقت شام» چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ شناخته شد.

حاتمی‌کیا در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم از اینکه بعد از ۴۰ سال دیده می‌شوم؛ من به این لحظه افتخار می‌کنم. نزدیک به ۳۸ سال است در عرصه فیلم‌سازی بوده‌ام. تا جایی که به یاد دارم برای ساخت فیلم، بالا و پایین‌های زیادی دیده‌ام.

وی ادامه داد: این راه هموار و آسفالته نبوده، بلکه راه را ساختیم. اینکه هنر انقلاب چگونه باید باشد چیز‌هایی بود که در این مسیر بسیار درباره آن زحمت کشیدیم.

حاتمی کیا اظهار داشت: به ما همیشه گفته‌اند پروپاگاند هستیم، اما‌ ای کاش چنین بود، اکثر فیلم‌هایی که ساختم مسئله‌ای داشته که از «مهاجر» شروع شد و از جایی که سیلی فرمانده‌ای به قهرمان فیلم خورد تا «به وقت شام» ختم شد، همیشه متلک شنیدیم در طول این ۴۰ سال.

وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها تازه‌‌کارهایی که وارد این حوزه می‌شوند با چندتا انگ شنیدن بی انگیزه می‌شوند. عزیزان! کسی که به اتوبان همت وارد می‌شود، باید بداند در این مسیر خون ریخته شده و ما به این راحتی نمی‌توانیم دست بکشیم.

وی گفت: عزیزانی که وارد می‌شوند باید متلک‌ها بشنوند چرا که بار‌ها باید گریه کنیم. من بار‌ها از دست نیرو‌های شبه روشنفکر پیش آوینی گریه کردم. ما کسانی داشتیم که راه صبوری به ما آموختند. انتظار داریم آنها که با سیمای شهید وارد می‌شوند حق نیست به راحتی دست بکشند و از اتفاقا خسته شوند. باید بمانیم چراکه ۴۰ سالگی انقلاب یک آغاز است؛ خسته‌ایم، اما قرار است ادامه دهیم.

وی گفت: بعضی وقت‌ها برنامه‌های تلویزیونی تلاش می‌کنند آوینی را پایین بکشند، اما او بالاست. افتخار به همسنگری با سرهنگی می‌کنم، او هم‌سنگر من است و به او افتخار می‌کنم؛ دعا کنید از این مسیر کوتاه نیاییم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها