این روزها «پلدختر» یادآور مناطق عملیاتی است

این روزها «پلدختر» یادآور مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است، همان موقع که فرمانده و رزمنده در کنار هم بودند و از لباس خاکی‌شان نمی‌توانستی تشخیص دهی فرمانده کیست.
کد خبر: ۳۴۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ - 15April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، بهنام فروتن مسئول روابط عمومی کمیته امداد لرستان در یادداشتی نوشت: با گذشت چندین روز از سیل ویرانگر، «پلدختر» محو در غبار است، غروب که چتر دلگیر خود را بر روی شهر پهن می‌کند، گویا مه همه جا را فرا گرفته است، اما غبار هیچگاه شبیه مه نمی‌شود. شاید معرکه‌ای برپاست و شاید آوردگاهی برای آزمون، هرچه هست شهر را تسخیر کرده است.

اگر چه رفت و آمد در خیابانی که میزبان مهمانی ناخواسته بودند، برقرار است، اما حضور نیرو‌های نظامی، جهادی، روحانی و مردمی پلدختر را متفاوت‌تر از همیشه کرده است. خیل انبوهی از سربازان ارتشی که امروز سلاحشان بیل است پس ازساعت‌ها کار عاشقانه برای پاکسازی خیابان‌های شهر، به پادگان که نه، به خوابگاه گسیل می‌شوند؛ و برادران سپاهی که به جرم خدمت مخلصانه در همه میادین، تروریست نامیده شدند، در کنار برادران ارتشی خود، با پشتِ پا زدن به همه تعلقات دنیوی سعی در زدودن غبار غم از چهره هموطنان سیل زده خود دارند. این روز‌ها «پلدختر» یادآور مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است، همان موقع که فرمانده و رزمنده در کنار هم بودند و از لباس خاکی شان نمی‌توانستی تشخیص دهی فرمانده کیست.

حالا همه گل مالیده و خاکی‌تر از همیشه. اگر لحظه‌ای فراموش کنی اینجا سیل آمده است و به تماشای صحنه‌های همدلی بنشینی، حتماً با خود زمزمه می‌کنی «گلِ آدمی بسرشتند و به پیمانه زدند».

چه زیبا یکی از رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس، که در همان روز‌های اول در «پلدختر» حضور داشت، سوار بر ماشینی به سبک ماشین‌های جنگی، گفت: «پلدختر پلی شده است برای آخرت».

در خیابان‌های شهر که قدم می‌زنی، پیر و جوان، زن و مرد، از قومیت‌های مختلف در «پلدختر» حضور بهم رسانده‌اند و یکبار دیگر صحنه‌هایی از عشق، ایثار و گذشت را به نمایش گذاشته‌اند.

حالا مردمانی که دلشان لرزید و سیل در مقابل چشمانشان، همه چیز را به یغما برد، بذر امید در وجوشان جوانه زده است. میزبانانی که از ۱۲ فروردین سه مهمان ناخوانده داشتند، سیل، گل و لای بجا مانده از سیل و مهمان سوم به نام «ایران» که قدری متفاوت است و در چهره همه کسانی نمایان شد، که به احترام «پلدختر» ایستادند و یک صدا با سردادن شعار همدلی در این نبرد مقاومت کردند، تا «پلدختر» بماند.

اما آزمون مسئولان در بازسازی «پلدختر» همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار