سردار سپهر خبر داد؛

آمادگی ۵۰۰ گردان بیت‌المقدس برای امدادرسانی به سیل‌زدگان کشور

جانشین سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی ۵۰۰ گردان بیت‌المقدس برای امدادرسانی به سیل‌زدگان کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ - 15April 2019

آمادگی 500 گردان بیت المقدس برای امدادرسانی به سیل‌زدگان کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین سپهر» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران از تخریب و غیر قابل استفاده شدن حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در حادثه سیل اخیر در کشور خبر داد و اظهار داشت: از مجموع واحد‌های مسکونی خسارت دیده، ۱۶ تا ۱۷ هزار واحد مسکونی به تعمیر ۱۰ تا ۶۰ درصد نیاز دارد.

وی از آسیب جاده‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌ها نیز خبر داد و افزود: وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران به دنبال جمع آوری اطلاعات آسیب دیدگان هستند و حجم بالای خسارت سیل در بخش‌های مسکونی، جاده ها، اراضی کشاورزی و دامداری و دامپروری به ارزش ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

این مسئول گفت: جمع آوری و هدایت کمک‌های مردمی به نفع مردم سیل‌زده در شرایط بحرانی از وظائف سازمان بسیج است که بالای ۶۰ درصد منابع خدمت رسانی، خیرین هستند که برای دریافت کمک‌ها ضمن ارائه شماره حساب، پایگاه‌های محلات بسیج مرکز جمع آوری کمک‌های مردمی هستند و ساز و کار جدیدی برای دریافت کمک‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه بسیج ظرفیت بزرگ ملی است و در همه بلایا و بحران‌های مختلف، به عنوان اولین نیرو در صحنه‌ها حاضر شد و بصورت علمی، تجربی و منابع انسانی در قالب گروه‌های جهادی و بسیجی وارد عرصه‌های مورد نیاز می‌شود.

این مسئول افزود: پیشنهادی از سازمان بسیج به وزارت کشور دادیم، تا از ۲ هزار گردان بیت المقدس بسیج کشور، ۵۰۰ گردان تخصصی امداد رسانی و کمک رسانی به مردم در حوادث غیر مترقبه تجهیز شوند و برای آموزش و توانمند سازی مهیا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار