مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

فتح خرمشهر برگ زرین تاریخ ایران اسلامی است

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است که به تعبیر امام خمینی (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح عالی‌ترین ارزش‌های اسلامی و انسانی است.
کد خبر: ۳۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «ابراهیم  مرادی» مدیر عامل بانک ملت استان سمنان در دیدار با سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: ثبات، آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت ها و حماسه های ماندگار شهدا و ایثارگران است.

وی بیان کرد: همانگونه که شهدا برای دفاع از اسلام جانشان را فدا کردند، ما نیز باید به احترام خون آنان، در انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش کنیم تا آن ها نیز از دستاوردهای دفاع مقدس مطلع شوند.

مرادی گفت: انقلاب های زیادی در تاریخ صورت گرفته است ولی هیچ انقلابی مشابه انقلاب اسلامی ایران نیست. انقلاب اسلامی رویدادی بی‌نظیر در تاریخ ملت‌های منطقه و جهان بود.

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در این دیدار بیان داشت: فتح خرمشهر به منزله فتح قله ایثار و شهامت رزمندگان و ملت غیور ایران اسلامی است و حماسه تاریخی فتح خرمشهر اوج قدرت نمایی ملت ایران در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر درس بزرگی برای ملت ایران بود، گفت: قله پیروزی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس فتح خرمشهر و شکست مفتضحانه صدام معدوم در عملیات غرورآفرین بیت المقدس بود.

سلامی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت و فتح خرمشهر نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود.

وی گفت: سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است که به تعبیر حکیمانه بنيان گذار جمهوری اسلامی ايران تنها فتح خاک نیست بلکه فتح عالی ترین ارزش های اسلامی و انسانی است، ارزش هایی که برای تثبیت آن جان‌های گران‌بهایی نثار شد و ایران و ایرانی،  غیرت خود را به جهانیان ثابت کرد.

این مقام مسئول گفت: حماسه  فتح خرمشهر ثمره جهاد در راه خدا، ایمان، اتحاد و همبستگی ملت بزرگ ایران و پیروی از ولایت بود.

 در این دیدار مقرر شد تا جمع آوری آثار و اسناد جامعه ایثارگری بانک ملت استان جهت  مستندسازی و چاپ کتاب،  گرامیداشت عملیات بیت المقدس و آزادی سازی خرمشهر  و فضاسازی محیطی بانک های سطح استان، استفاده از راویان دفاع مقدس در مراسمات، برگزاری دوره ضمن خدمت آشنایی با علوم و معارف کارکنان به مدت 12 ساعت برای کارکنان بانک های ملت استان به صورت مجازی و حضوری و همچنین تبیین نقش بانک ملت استان در دوران دفاع مقدس جهت جانمایی در دایره المعارف استان سمنان  صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها