دیدار معاون نخست وزیر روسیه با بشار اسد؛ تداوم حمایت مسکو از دمشق

معاون نخست وزیر روسیه به دیدار رئیس جمهور سوریه رفت و طرفین همکاری بین روسیه و سوریه در زمینه‌های مختلف و توافق‌های امضا شده در چارچوب کمیته مشترک روسی - سوری را بررسی کردند.
کد خبر: ۳۴۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ - 21April 2019

دیدار معاون نخست وزیر روسیه با بشار اسد؛ تداوم حمایت مسکو از دمشقبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «یوری بریسوف» معاون نخست وزیر روسیه و رئیس طرف روس در کمیته مشترک همکاری تجاری، اقتصادی، علمی و فنی مسکو و دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که طرفین در این دیدار، همکاری بین روسیه و سوریه در زمینه‌های مختلف، توافق‌های امضا شده بین طرفین در چارچوب کمیته مشترک روسی - سوری به ویژه در بخش‌های انرژی، صنعت و افزایش مبادلات تجاری را بررسی کردند.

طرف روس، مراحل اجرای این معاهدات و موانع پیش روی آن را تشریح و از اقدامات دو طرف در خصوص این معاهدات که می‌تواند باعث پیشبرد روابط دو کشور شود، ابراز خرسندی کرد.

اسد و بوریسف مکانیزم عملی برداشتن این موانع را بررسی کردند که برخی از این موانع اداری و برخی دیگر حاصل تحریم‌های کشور‌های متجاوز علیه سوریه است.

طرفین همچنین گسترش افق‌های همکاری را بررسی کردند تا شامل بخش‌های جدید شود و برای ملت دو کشور منفعت متقابل داشته باشد.

بوریسوف گفت: روسیه تصمیم دارد تا بیرون راندن کامل تروریسم، بازگشت امنیت و ثبات به خاک سوریه و بازسازی آن، همچنان به حمایت از دمشق ادامه دهد.

این مسئول روس تصریح کرد که مسکو تصمیم قطعی اتخاذ کرده است که در شرایط سخت ناشی از جنگ تروریستی و اقتصادی در کنار ملت سوریه باقی بماند.

در همین ارتباط، بریسوف و هیئت همراه وی با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه دیدار و راه‌های توسعه همکاری بین دو کشور را بررسی کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار