امام جمعه تبریز:

کارگران ستون اصلی رونق تولید در کشور هستند

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» گفت: حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است، نقش موثر کارگران در استقلال کشور بسیار مهم است، کسی که در رابطه با رونق تولید جامعه کار و تلاش می‌کند، کارش عبادت و مجاهد فی سیبل‌الله بوده و معتقدم قشر کارگران زحمت‌کش، ستون اصلی رونق تولید در کشور است.
کد خبر: ۳۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 26April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که تلاش آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، در راستای تحریم‌های ظالمانه است، اظهار داشت: وزیر خارجه آمریکا طی یک کنفرانس خبری به فشار حداکثری برای به صفر رساندن نفت ایران اشاره کرد، دولت آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران حساب زیادی روی عربستان باز کرده بود؛ اما افزایش قیمت نفت، نشان داد که عربستان و سایر متحدان و اپک نمی‌توانند کمبود عرضه‌ نفت ایران در بازار را جبران کنند.

وی با اشاره به نقض حقوق بشر آل‌سعود در قتل ۳۷ عربستانی که اکثرا طلبه و دانشجوی دینی بودند، یادآور شد: دولت عربستان در اقدام جدید و ضد حقوق بشر، ۳۲ شیعه و پنج سنی را اعدام کرد؛ به طوری‌که آل سعودی‌ها همواره سعی کرده‌اند تا حذف نیرو‌های شیعه را انجام دهند، سکوت جهان اسلام در مقابل این جنایت جایز نیست و ما از دستگاه دیپلماسی کشور که وظیفه انعکاس اعتراض ملت به مجامع بین‌المللی را دارد، درخواست داریم تا اعتراض مردم قهرمان ایران را از فجایع اخیر منعکس کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، عنوان کرد: اول اردیبهشت‌ماه «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان برای دیدارهای ۲ روزه به ایران آمد و این دیدار دستاورد‌های مطلوبی برای کشور داشت؛ برخی تصور می‌کردند، پاکستان تمایل زیادی برای گسترش روابط با کشور‌های عربی دارد؛ اما این سفر نشان داد که پاکستان با ارتقا و تحکیم روابط خود با ما پایدار است.

وی متذکر شد: آمریکا و عربستان از نزدیکی اسلام‌آباد و سفر نخست وزیر پاکستان به ایران خوشحال نیستند، آل‌سعود در انتخابات پاکستان از رقبای «عمران‌خان» حمایت کرد، ولی زمانی که «عمران‌خان» پیروز شد، بلافاصله نماینده خود را به اسلام‌آباد اعزام کرد تا باخت خود را با دلار سیاسی به پیروز انتخابات جبران کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به روز «ایمنی و حمل نقل» که مصادف با هفتم اردیبهشت است، گفت: از افرادی که در رابطه با حمل و نقل تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم؛ متاسفانه مردم همان‌طور که از آسفالت شهری رضایت ندارند، از آسفالت اتوبان‌ها و جاده‌ها به‌ویژه اتوبان تبریز و زنجان ناراضی هستند، لازم است مسئولان راه و شهرسازی در رفع آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این‌که خط ریلی میانه به تبریز، بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز به اتمام نرسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته به بنده خبر دادند که بخشی از این پروژه امسال به اتمام می‌رسد، اما ۲ ماه از سال جدید هم سپری شده و این وعده هنوز محقق نشده است، معاون عمرانی استانداری در مصاحبه‌ی اخیرش خبر داده که پروژه‌ خط آهن میانه به بستان‌آباد، آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که مردم از وضعیت نامطلوب آسفالت شهری و چاله‌ها در سطح شهر گلایه می‌کنند، گفت: برای بهبود وضعیت آسفالت شهری، توجه و همت زیادی شود.

وی با اشاره به انتصاب سردار «حسین سلامی» به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران که همزمان با سالروز تشکیل سپاه پاسداران صورت گرفت، افزود: انتصاب سردار «سلامی» که فردی انقلابی و مورد اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده، قطعا پیامی داشته است، امیدوارم وی در این مسئولیت موفق شود.

امام جمعه تبریز توضیح داد: سردار «سلامی» دارای ویژگی‌های فردی و مدیریتی زیادی است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به برخورداری از محبوبیت عمومی، حمایت مسئولان، سوابق شغلی و توانایی‌های فرماندهی، هوش و استعداد فردی بالا، فن بیان و توانایی در ارائه‌ مطالب، فردی شجاع در مقابل فرمانداران دشمن اشاره کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته‌ کارگر و ضمن قدردانی از زحمات و حضور پاکبانان و کارگران در نمازجمعه، گفت: حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است، نقش موثر کارگران در استقلال کشور بسیار مهم است، کسی که در رابطه با رونق تولید جامعه کار و تلاش می‌کند، کارش عبادت و مجاهد فی سیبل‌الله بوده و معتقدم قشر کارگران زحمت‌کش، ستون اصلی رونق تولید در کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار