اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی گنبد آهنین در برابر حملات راکتی مقاومت

رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به ناتوانی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین برابر موج حمله‌های راکتی اشاره کرد.
کد خبر: ۳۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ - 06May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دنبال تقابل نیرو‌های مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها در روز‌های گذشته و شلیک بیش از 650 راکت به مواضع آن‌ها، یک مقام ارشد نظامی سابق رژیم اسرائیل به عجز سامانه «گنبد آهنین» برابر موج حملات موشکی اعتراف کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «یاکوف عامیدرور» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» اذعان کرد که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین به چند دلیل قادر به رهگیری تمام راکت‌های پرتاب شده از غزه نبود.

به گفته این ژنرال سابق ارتش رژیم اسرائیل، یکی از این دلایل شلیک برخی از این راکت‌ها از منطقه بسیار نزدیک و عدم زمان کافی برای سامانه گنبد آهنین در واکنش نشان دادن و رهگیری این راکت‌ها بود.

این مقام ارشد سابق صهیونیست که بین سال‌های 2011 تا 2013 مشاور امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود در ادامه این گفت‌وگو افزود که ویژگی‌های به‌کار رفته در طراحی سامانه گنبد آهنین موجب می‌شود که جنگ افزار‌های پرتاب شده به سوی مکان‌های خالی یا بدون سکنه از سوی این سامانه رهگیری نشوند و این امر موجب انهدام یک خودرو در نواحی مرزی با غزه شد.

عامیدور در توضیح گفت: «از دیدگاه من، این منطقه فضای باز و خالی از سکنه بود و ما قادر نیستیم چنین راکت‌هایی را رهگیری کنیم.»

بر اساس این گزارش، صبح شنبه هفته جاری رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد، اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در یکشنبه نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل از دوشنبه آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد.

در حمله‌های دو روز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه 27 فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین 690 موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و 130 نفر دیگر زخمی شدند، همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها