امام جمعه بابلسر:

آمر به معروف نباید این فریضه را بر اساس سلیقه شخصی انجام دهد

حجت‌الاسلام «محمداسماعیل قلی‌پور» گفت: آمر به معروف باید معروف‌شناس و منکرشناس باشد و این فریضه را بر اساس سلیقه شخصی انجام ندهد.
کد خبر: ۳۴۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ - 09May 2019

آمر به معروف نباید این فریضه را بر اساس سلیقه شخصی انجام دهدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمداسماعیل قلی‌پور» امام جمعه شهرستان بابلسر امروز در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امروزه بدحجابی و عدم توجه به عواقب ناشی از آن، فضای جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده، ضمن تحلیل وجوب حجاب، اظهار داشت: در حوزه حجاب کم کاری کردیم، مقوله بدحجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه درآمده، معضلی که فقط برای افراد بد‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند؛ در واقع آسیب‌هایی که از بد‌حجابی ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

قلی‌پور با اشاره به فلسفه حجاب و عفت متذکر شد: با توجه به ضرورت و اهمیت این مهم، رعایت عفاف و حجاب باید با فرهنگ‌سازی در میان مردم نهادینه شود.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه در جوامع اسلامی باید به حجاب به ‌عنوان یک پوشش برتر از اوایل زندگی پرداخته شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای مسئله حجاب در جامعه باید برای این مسئله برنامه و اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی و لجاجت از دلایل اصلی بدحجابی است، گفت: کسانی که دم از قانون می‌زنند، باید امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند.

این مسئول ادامه داد: یکی از دلایل بدحجابی عدم آگاهی است، برخی در خانواده‌ای تربیت شده‌اند که اصلا نمی‌دانند حجاب واجب است.

قلی‌پور با عنوان اینکه یکی از دلایل بدحجابی لجاجت است و برخی بخاطر لجاجت با خانواده یا نظام هنجارشکنی می‌کنند، گفت: کسی که به دلیل عدم آگاهی بدحجاب است، امر به معروف را می‌پذیرد اما کسی که از روی لجاجت بدحجابی می‌کند، نسبت به امر به معروف واکنش نشان می‌دهد.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، همگان وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را جزو قانون دانست و گفت: کسانی که دم از قانون می‌زنند، آن را باید اجرا کنند و تذکر لسانی که یک وظیفه همگانی است را باید انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه شیوه امر به معروف بسیار مهم است و آمران به معروف باید ضمن آموزش پذیری، برای انجام آن حوصله به خرج دهند، متذکر شد: آمر به معروف باید معروف‌شناس و منکرشناس باشد و این فریضه را بر اساس سلیقه شخصی انجام ندهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها