امام جمعه چغادک:

هیمنه و قدرت اسرائیل شکسته شده است

حجت الاسلام «رضا خدری» گفت: رژیم اسرائیل سالهای زیادی با حمایت آمریکا و دیگر کشورهای استکباری به فلسطینیان و حتی به کشورهای عربی ظلم‌های فراوانی کرد اما امروز بحمدالله هیمنه و قدرت این رژیم شکسته شده است.
کد خبر: ۳۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ - 10May 2019

به گزارش دفاع‎‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» امام جمعه چغادک امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر اظهار داشت: رؤسای جمهور آمریکا در چهل سال اخیر همواره به دنبال تسلیم نظام اسلامی ایران بوده‌اند، یعنی پیوسته با فشارهای گوناگون تلاش کرده‌اند تا ملت ایران از اصول قرآنی خود دست بردارد، اما این حسرت بر دل همه رؤسای جمهور آمریکا مانده و برخی از آنان هم این حسرت را به گور برده‌اند.

خدری در ادامه به اقدام قاطعانه ایران در جهت کاهش تعهدات در چارچوب برجام اشاره کرد و گفت: یکسال پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و انفعال کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان بالأخره دولت ایران تصمیم گرفت با این مسأله برخورد کند و تعهدات هسته‌ای ایران را کاهش دهد که این تصمیم در روز چهارشنبه گذشته رئیس جمهور کشورمان و شورای عالی امنیت ملی به پنج کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای (آلمان، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس) ابلاغ شد.

امام جمعه چغادک بیان داشت: این تصمیم در چارچوب خود برجام و بدون خروج از برجام اتخاذ شده که بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ به کشورمان حق داده است که اگر طرف مقابل، تعهد خود را نقض کرد، جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدات برجامی خود را به صورت کلی یا جزئی انجام ندهد.

وی با بیان اینکه قطعاً ما و همه ملت ایران از این تصمیم حمایت و پشتیبانی می‌کنند گفت: مردم بیش از صبر و تحمل در مقابل فرافکنی‌ها و انفعال کشورهای اروپایی که تاکنون در زمین ترامپ بازی کرده‌اند را جایز نمی‌دانند. ملت ما برجام را پذیرفتند تا از حقوق‌شان حفاظت کنند ولی متأسفانه در این مدت دشمنان بیشتر از قبل به ما فشار آورده‌اند و قطعاً ما هم باید اقدام متقابل داشته باشیم و اگر در ضرب الاجل 60 روزه، کشورهای اروپایی باز هم کوتاهی کردند باید محکمتر و سخت‌تر با آنها برخورد کنیم تا منافع ملت بیش از این آسیب نبیند.

خدری در ادامه به سالروز تأسیس رژیم جعلی اسرائیل پرداخت و این روز را روز نکبت نامید و خاطرنشان کرد: 25 اردیبهشت مصادف با 15 می روزی است که به جهت تأسیس رژیم جعلی و صهیونیستی اسرائیل از سوی فلسطینی‌ها به عنوان «یوم النکبة» نامگذاری شده است و واقعاً هم با یک نگاه کوتاه انسان پی می‌برد که 70 سال تشکیل این رژیم غیر از نکبت برای فلسطینیان چیزی نداشته است.

وی افزود: نتیجه شوم تأسیس رژیم صهیونیسم برای ملت فلسطین تخریب کامل بیش از ۵۳۱ شهر و روستای فلسطینی و پاکسازی نژادی در آن‌ها، کشته شدن ‌۱۵ هزار نفر فلسطینی درجریان اشغال، اشغال ‌۷۸ درصد خاک فلسطین تاریخی، مهاجرت اجباری ۷۸۰ هزار فلسطینی و اسیر شدن ‌۱۵۰ هزار فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در شرایط سخت بوده است.

امام جمعه چغادک بیان داشت: رژیم اسرائیل سالهای زیادی با حمایت آمریکا و دیگر کشورهای استکباری به فلسطینیان و حتی به کشورهای عربی ظلم‌های فراوانی کرد اما امروز بحمدالله هیمنه و قدرت این رژیم شکسته شده است؛ قدرتی که روزی ارتش کشورهای عربی در جنگ شش روزه نتوانست در مقابل آن دوام بیاورد امروز با اقتدار محور مقاومت کارش به جایی رسیده است که در تجاوز اخیرش به غزه با حملات موشکی فلسطینیان مواجه شد و کمتر از 48 ساعت مجبور به پذیرش قطعنامه آتش بس نیروهای مقاومت فلسطین شد.

وی ادامه داد: مقاومت فلسطین در برابر حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، بیش از ۶۹۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند و در کمتر از ۴۸ ساعت، تمام سرزمین‌های اشغالی را به جهنم صهیونیست‌ها تبدیل کردند. این پیروزی‌ها در سایه عمل به پیام‌های اساسی قرآن به دست می‌آید و إن شاءالله پیروزی‌های بزرگتری خداوند نصیب جبهه مقاومت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار