مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تکیه به توانمندی‌های داخلی از آموزه‌های دفاع مقدس است

مدرس حوزه و دانشگاه خراسان شمالی با اشاره به تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان با گذراندن این درس متوجه می‌شوند که تکیه به توانمندی داخلی و نیروی جوان داخلی، مؤمن و ولایت‌مدار از هر کمک دیگری بالاتر و ارزشمندتر است.
کد خبر: ۳۴۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 19May 2019

تکیه به توانمدی های داخلی از آموزه های درس دفاع مقدس استحجت الاسلام‌والمسلمین «رضا نوری» مدرس حوزه و دانشگاه و استاد درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از صحنه هایی بود که جمع زیادی از جوانان و مسئولان ما به دفاع از دین، ناموس و تمامیت ارضی کشور پرداختند.

وی بیان کرد: در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران خبیث ترین کشورهای دنیا قرار گرفتند. رژیم بعثی صدام که به فتوای آیت الله حکیم کافر محسوب می شد تا آمریکا، شوروی، انگلستان، فرانسه و کشورهای عربی منطقه که سلاح و تجهیزات را برای کشور عراق فراهم می کردند در مقابل ما ایستادند.

نوری تصریح کرد: ایران یک کشور اسلامی بود که از آموزه های دین بهره می گرفت و یک انقلابی را در کشور به وجود آورد و مسیر حرکتش نیز ضد استکباری و ضد زورگویی محسوب شد؛ همچنین کشورهایی که مدت زیادی سرمایه های کشور ما را به یغما می بردند حال شاهد ایستادگی کشور ایران در مقابل مستکبرین جهان بودند به همین دلیل همه کشورها به میدان آمدند تا کشور ما و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و بخش هایی از این مملکت را تصاحب کنند.

این مدرس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس ادامه داد: اینجا بود که جوانان ما آمدند و حماسه ها آفریدند، کشته و مجروح شدند و برخی نیز به اسارت رفتند ولی اجازه ندادند یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس درس عبرتی برای ملت ما شد، گفت: تدریس درس دفاع مقدس باعث می شود نسل های بعدی ما از آن دوران درس عبرت و وفاداری را یاد بگیرند و بدانند که اگر موقعیتی همچون دفاع مقدس بار دیگر در کشور اتفاق افتاد چگونه با دشمن مقابله کنند.

نوری با اشاره به اینکه درس آشنایی با معارف دفاع مقدس توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس تدریس می شود، گفت: یکی از تفاوت های این درس با سایر دروس این است که بیش از 90 درصد مدرسین درس آشنایی با معارف دفاع مقدس از کسانی هستند که در صحنه جنگ حضور داشتند و به عیان شاهد حماسه آفرینی ها، ایثار و فداکاری ها بودند.

این مدرس دانشگاه افزود: از دیگر تفاوت های درس آشنایی با معارف دفاع مقدس با دیگر دروس دانشگاهی در این است که مباحث مطرح شده در این درس در تاریخ بی نظیر است و مواردی همچون شهادت طلبی، ایثارگری، از خودگذشتگی و نابرابر بودن این جنگ در مقایسه با دیگر جنگ های دنیا از جمله مباحثی است که در دیگر مباحث تاریخی شبیه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درس آشنایی با معارف دفاع مقدس به عنوان یک درس اختیاری در دانشگاه ها لحاظ شده است، اظهار کرد: اختیاری بودن این درس خوب است اما زمان آن رسیده که این درس با توجه به اهمیت بالایی که دارد به عنوان دو واحد درس اجباری برای دانشجویان لحاظ شود.

نوری بیان داشت: استقبال دانشجویان از درس دفاع مقدس بسیار خوب است و دانشجویان را به سوی حفظ ارزش ها و دین سوق می دهد همچنین دانشجویان با گذراندن این درس متوجه می شوند که تکیه به توانمندی داخلی و نیروی جوان داخلی، مومن، معتقد و ولایت مدار از هر کمک دیگری و از هر وابستگی دیگری بالاتر و ارزشمندتر است، دانشجویان با گذراندن درس دفاع مقدس متوجه می شوند که راه موفقیت و پیشرفت خود و کشور با اعتماد و تکیه بر خود و توانمندی داخلی است نه تکیه به غرب و شرق که هیچ نتیجه ای ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها