اجتماع خیران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای کمک به محرومان استهبان

مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران با اشاره به برگزاری سالانه مناسک مذهبی و فرهنگی از سوی این مجمع، از برگزاری مراسم افطار با حضور خیران و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت از مستمندان و یتیمان شهرستان قرآنی استهبان گفت.
کد خبر: ۳۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ - 12May 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مجموعه فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، میزبان روزه‌داران‌ خیری‌ بود‌ که دور هم جمع شدند تا در کنار دید و بازدید‌‌های سالانه، تبریک ماه مبارک رمضان،‌ برگزاری مناسک مذهبی و تببین رفتارهای اسلامی و فرهنگی، تعدادی از یتیمان شهرستان قرآنی استهبان را تحت پوشش مالی قرار دهند.

هر ساله به کمک خیران شهرستان استهبان استان فارس که در تهران اقامت دارند، مراسم افطاری برگزار می‌شود که در آن، خیران برای کمک به شهرستان استهبان و ایتام این شهرستان قرآنی، اقداماتی را انجام می‌‌دهند.

در این مراسم‌ مسئولان لشکری و کشوری‌، برخی نمایندگان ادوار مجلس‌ و مقامات فعلی و قبلی شهرستان استهبان نیز حضور می‌یابند.

مجید فروتن، مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران، در این‌باره گفت: در مراسم امسال نیز مهمانان ‌در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از تالارها و نمای مقاومت و موزه، بازدید کردند و پس از برگزاری نماز جماعت و مراسم مذهبی، ‌از همشهریان در قالب افطاری پذیرایی ‌شد.

مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران با بیان اینکه در مراسم ساده افطار امسال نیز، خیران‌ تعدادی از کودکان تحت پوشش کمیته امداد را حمایت مالی کردند، افزود: سال‌هاست که این گردهمایی‌ با هدف رشد و گسترش امر خِیر در تهران و با همکاری همه استهباناتی‌های مقیم پایتخت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال همچنین کمک‌های مالی برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌‌های‌ مستمند جمع‌‌آوری شد بدین ترتیب که ‌غیر از کودکان، خانواده‌های مستمند هم تحت پوشش قرار گرفتند.

فروتن گفت: این مجمع در یک سال اخیر، توانست بیش از سه هزار جلد کتاب برای کتابخانه‌های مساجد، نماز‌خانه‌های آموزش و پرورش و مدارس، دانشگاه‌های شهرستان اعم از دانشگاه آزاد‌، پیراپزشکی، پیام نور و همچنین کمیته امداد ارسال کند.

مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران افزود: همچنین در یک سال اخیر وسایلی نظیر‌‌ فرش، یخچال‌،گاز، مبل و غیره در قالب چندین دستگاه کامیون، جمع‌آوری ‌و برای مستمندان ارسال شد.

وی اضافه کرد: همچنین جمع‌آوری کمک های نقدی جهت دانش آموزان بی بضاعت و نیز جمع‌آوری مبلغ ۶۵ میلیون ریال جهت توسعه و تکمیل موکب استهباناتی‌ها مستقر در کربلا، از فعالیت‌های مجمع در سال ۹۷ است.

فروتن تصریح کرد: این امکان فراهم شده است که استهبانی‌های مقیم تهران حسابی در صندوق قرض‌الحسنه شهرستان داشته باشند و هر ماه هر مبلغی را که مایل بودند به حساب خود واریز کنند تا از این حساب‌ها به مستمندان استهبان، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود؛ همچنین این امکان فراهم شده است که اگر صاحبان حساب نیاز داشتند در اسرع وقت ظرف یک تا دو روز امکان برداشت از حساب ‌خود را داشته باشند.

‌مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران تأکید کرد: از این حساب برای حمایت از نیازمندان و همچنین فراهم‌سازی شرایط برای ازدواج آسان جوانان استفاده می‌شود.

شهرستان قرآنی استهبان، سابقه درخشانی در فعالیت‌های مذهبی و قرآنی داشته و دارد؛ این شهرستان، مأمن علما، بزرگان و مراجع زیادی همچون آیت‌الله میرزا آقا اصطهباناتی، آیت‌الله محمدباقر اصطهباناتی معروف به شهید رابع‌، شهید حجت‌الاسلام فقیهی و ده‌ها عالم و فقیه دیگر بوده است.

در شهرستان قرآنی استهبان که به نجف کوچک هم مشهور است، مؤسسات فرهنگی و دینی زیادی از جمله مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الحزان حضرت زهرا (س) فعالیت می‌کنند در این راستا تاکنون تعداد بیشماری حافظ کل قرآن کریم فقط در این شهرستان تربیت و به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم شده‌ است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار