بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم‎النکبه؛

رژیم صهیونیستی عامل اصلی تمام بحران‎های منطقه‎ای است

وزارت امور خارجه در بیانیه‎ای به مناسبت یوم‎النکبه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی امروز عامل اصلی تمام بحران‎های منطقه‎ای و تهدیدکننده واقعی صلح و امنیت بین‎المللی است.
کد خبر: ۳۴۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ - 14May 2019

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم النکبهبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، وزارت امور خارجه در بیانیه‎ای به مناسبت یوم‎النکبه (سالگرد اشغال سرزمین فلسطین) تاکید کرد که ۷۱ سال پیش در این روز، موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی متولد شد که امروز عامل اساسی ایجاد تمام بحران‎های منطقه‎ای و تهدیدکننده واقعی صلح و امنیت بین‎المللی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سرزمین فلسطین در (۱۴می ۱۹۴۸میلادی) شاهد یکی از دردناک‌ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون، مردمان این سرزمین، روی آرامش و آسایش را به خود ندیده‎اند.

۷۱ سال پیش در این روز، گروهی با دستاویز قراردادن ایده‌ها و افکار انحرافی و نژادپرستانه، مردمان بومی سرزمین فلسطین اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودکان معصوم را به قتل رساندند و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خویش کردند. این رویداد در تاریخ ملت مقاوم فلسطین به عنوان یوم‎النکبه یعنی روز فاجعه و آوارگی صد‌ها هزار فلسطینی شناخته شده است.

در یوم‎النکبه موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، با اشغال سرزمین فلسطین متولد شد و با جنگ، جنایت و اشغالگری، تداوم یافت و امروز به عامل اساسی ایجاد تمام بحران‌های منطقه‌ای و تهدیدکننده واقعی صلح و امنیت بین‎المللی تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل خود با آرمان مردم فلسطین، بار دیگر مسئولیت مهم جامعه بین‎المللی به ویژه سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال سازمان‎یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‎المقدس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

همچنین، انتظار می‌رود مجامع جهانی با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین برای پایان اشغالگری و جنایت‌ها و تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی گام اساسی بردارد و شرایط لازم را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری همه پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور تعیین نوع نظام سیاسی خود فراهم کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار