گام دوم/ حجت‌الاسلام صداقت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم تدریس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه/ مذاکره راه غلبه بر دشمن نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب می‌بایست در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تبیین و تدریس شود.
کد خبر: ۳۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 16May 2019

نیروی دریایی سپاه بار‌ها به نیرو‌های فرا منطقه‌ای در خلیج فارس تذکر دادندحجت الاسلام «عبدالنبی صداقت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره چگونگی ترویج ایستادگی در برابر مستکبران که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، اظهار داشت: ایستادگی در برابر مستکبران در نیروی دریایی سپاه مسئله جدیدی نیست، زیرا رزمندگان این نیرو به صورت مستمر با این امر مواجه هستند؛ در واقع از آن‌جایی که نیرو‌های فرامنطقه‌ای هر روز در جغرافیای خلیج فارس تردد و حضور دارند، رزمندگان ما هم که سنگرنشین سواحل جنوبی کشور هستند، دائم این ترددها را رصد می‌کنند.

وی افزود: در همین رابطه بار‌ها اتفاق افتاده که رزمندگان نیروی دریایی سپاه با نیرو‌های فرامنطقه‌ای مواجه شدند و تذکرات لازم را به آن‌ها برای حفظ حریم آب‌های سرزمینی و مرز‌های کشورمان دادند؛ البته مواجهه با ایادی استکبار جهانی همراه با اقتدار و عزت صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام صداقت ادامه داد: نکته اساسی در این زمینه، این است که ترویج روحیه مقاومت بویژه باید توسط رسانه‌ها صورت گیرد تا مردم بدانند که راهی جز مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نداریم؛ لذا این موضوع باید مکرراً برای مردم تفهیم شود که سازش و مذاکره راه رسیدن به پیروزی در برابر دشمنان نیست؛ بلکه با مقاومت است که می‌توانیم به پیروزی دست یابیم.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین تبیین آن فرصت زیادی را می‌طلبد. این بیانیه دستورالعمل استمرار ۴۰ ساله دوم انقلاب است که باید به آن توجه و عمل کرد؛ زیرا رهبر انقلاب در این بیانیه به نوعی بر همگان جهت پیمودن مسیر ۴۰ ساله دوم اتمام حجت کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: این دستور العمل می‌بایست در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تبیین و تدریس شود تا جوانان بیش از پیش با این تدابیر آشنا شوند و انقلاب اسلامی بتواند در ادامه با اقتدار بیشتری به مسیر خود ادامه دهد.

حجت الاسلام صداقت همچنین درباره تقویت بعد معنوی در توان رزم نیرو‌های مسلح بیان کرد: برنامه‌های متعددی در نیروی دریایی سپاه داریم که آشنایی با تفسیر قرآن، برگزاری آزمون از کتاب‌های دفاع مقدس بویژه کتاب‌های تقریظی رهبر انقلاب، آموزش روخوانی، روان‌خوانی و برپایی محافل انس با قرآن بخشی از فعالیت‌هایی است که در این رابطه صورت می‌گیرد؛ البته به موازات آن جلسات توجیه سیاسی و بصیرت افزایی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار