حجت‌ الاسلام پناهیان:

مستشرقین با تحریف تاریخ کار پیامبر اکرم (ص) را بی‌اهمیت جلوه داده‌اند

خطیب و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: مستشرقین با تحریف تاریخ سعی کردند تا دشمنان اسلام را ساده جلوه دهند و از این طریق ادعا کنند که پیامبر در مسیر رسالت خود کار مهمی نکرده است.
کد خبر: ۳۴۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 16May 2019

مستشرقین با تحریف تاریخ کار پیامبر اکرم (ص) بی‌اهمیت جلوه داده‌اندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش بین‌المللی بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س) «مادر امت» با حضور «حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان» خطیب و پژوهشگر تاریخ اسلام، عیسی فرهادی فرماندار تهران، «سید حمیدرضا برقعی» شاعر آیینی کشور، خانواده شیخ زکزاکی، محمدرضا طاهری مداح اهل‌بیت (ع)، خانواده‌های شهدا و جمعی از بسیجیان در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام پناهیان در این همایش اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام تا آخر عمر شریفشان مصیبت رحلت حضرت خدیحه را از یاد نبردند؛ اما در این بزرگداشت باید هدف این مراسم را درک کرد. مشکلاتی در راه رسالت پیامبر پیش آمد که باید آن‌ها را آموخت. داستان شعب ابی‌طالب، هجرت و رحلت همسر و عموی پیامبر ظرایفی وجود داشت که باید رنج و سختی‌هایی را که حضرت رسول متحمل شدند به فرزندان خود بیاموزیم.

وی با اشاره به دعوت مردم طائف توسط پیامبر گفت: در شهر طائف کسی به ایشان ایمان نیاورد چنان که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «کسی مانند من اذیت نشد.» این فراز‌های تاریخی و مظلومیت‌های پیامبر را نباید از یاد ببریم. اگر درست تاریخ اسلام را آموزش دیده باشیم باید مفهوم مقاومت را درک کرده باشیم.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه بیان داشت: در مقابل رسول خدا جریانی به راه افتاد که با وحشی‌گری خود سعی داشتند با تحریم اصحاب خدا را به زانو درآورند. آن‌ها مدعی ادعا‌های بسیاری بودند که همه آن‌ها منفی نبود و دشمنان رسول خدا سعی داشتند با اتکا به همین ادعا‌های به ظاهر مثبت کار را بر رسول خدا سخت کنند. ما دشمنان رسول خدا را به درستی نشناخته‌ایم. همه معاندان منتظران آخرین پیامبر بودند و ما که منتظران حضرت امام زمان (عج) هستیم باید بترسیم که مانند آن‌ها نباشیم.

این محقق تاریخ اسلام توضیح داد: اهل مکه مناسک دینی را رعایت می‌کردند و در ایام حج پیامبر آزاد بود که از شعب خارج می‌شد. مستشرقین با تحریف تاریخ سعی داشتند تا دشمنان اسلام را حقیر جلوه دهند تا بگویند پیامبر در تبلیغ دین کار سختی انجام نداده است. دشمنان پیامبر قدرت زیادی داشتند. برای همین حضرت رسول کار ساده‌ای نکردند که در میان مردم مکه دعوت به اسلام کردند.

وی با اشاره به جریان فتنه در آخر‌الزمان توضیح داد: ما نباید از فتنه بترسیم؛ چرا که به فرموده رسول خدا از فتنه در آخرالزمان باعث رسوایی منافقان خواهد شد و باید مطمئن باشیم که این فتنه‌ها نسبت به فتنه‌های صدر اسلام آسان‌تر و قابل تحمل‌تر است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار