یادداشت/ هوشنگ نوبخت

رسالت روابط عمومی در حوزه دفاع مقدس، انتقال فرهنگ عاشورا به نسل امروز و آینده است

دانش کافی، توان مضاعف و بصیرت لازم برای نقش آفرینی در نقشی که بر عهده‌مان است ما را برآن می‌دارد که به بهترین شکل ممکن عمل کنیم و فرهنگ عاشورایی دوران دفاع مقدس را زینب گونه به دست تاریخ بسپاریم.
کد خبر: ۳۴۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ - 16May 2019

رسالت روابط عمومی در حوزه دفاع مقدس، انتقال فرهنگ عاشورا به دست تاریخ است

گروه استان‌های دفاع‌پرس - هوشنگ نوبخت؛ 27 اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای است تا مدیران و کارشناسان این حوزه پس از یکسال فعالیت و پرداختن به دیگر حوزه ها کمی به خود بنگرند و عملکرد، رسالت و چالش های درون سازمانی خود را تجزیه و تحلیل کنند.

دنیایی که موشک هایش به خودکار، اسلحه هایش به مداد، خاکریزش به دفتر، بمبارانش به خبر و حمله هایش به اینترنت، گردان هایش به گروه های مجازی و رمز عملیات هایش به پسورد گوشی ها تبدیل شده است.

بی شک، جنگ، جنگ رسانه ای و عصر، عصر تبلیغات است و پیروز میدان آن است که در سنگر تبلیغات بتواند روابط عمومی اش را با دنیای پیرامون بیش از پیش برقرار کند و با زبان هنر و با گفتمان رسانه و با اسلحه تخصص و با عملیات روانی به محافظت از حریم سازمان و مدیر و منطقه و شهر و کشورش بپردازد و از آرمان ها و اعتقادات و داشته های هویتی اش دفاع و در عین حال آنرا به سراسر گیتی منتشر و شلیک کند.

 روز جهانی روابط عمومی و تبلیغات روزی است که باید اهمیت، نقش و جایگاه این حوزه تدوین، تبیین و بررسی شود. مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید بدانند که در این مقطع در چه جایگاه حساس و استراتژیکی قرار گرفته اند و چقدر می توانند بعنوان یک پل ارتباطی در دنیای پیچیده امروز به خوبی نقش آفرینی کنند.

نقش و رسالت زینب گونه روابط عمومی ها بعنوان زبان گویا و چشم و گوش بیدار یک سازمان و در گستره ای فراتر، یک استان و حتی یک کشور و منطقه، می تواند ذهنیت ها، نگرش ها و ابعاد نظری مختلف و عمومی را نسبت به آن مجموعه تغییر دهد.

در این بین نگاهی اجمالی بیندازیم بر رسالت و ذات معنوی و ارزشی جایگاه روابط عمومی در حوزه دفاع مقدس و نقش زینبی این نهاد در چگونگی تبیین، انتشار و انتقال ارزشهایی که امروز و آینده ایران اسلامی و بلکه دنیا به آن محتاج اند.

رسالتی که با ذات کاری هیچ سازمان، اداره و نهاد دیگری قابل قیاس نیست. البته نه اینکه نقش روابط عمومی در دیگر نهادها کمرنگ است بلکه تاکید بر این است که روابط عمومی های فعال حوزه دفاع مقدس باید علاوه بر نقش آفرینی در انتقال فعالیت های سازمانی، اداری و ذاتی مجموعه خود به انتشار و انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشوراست، نیز تسلط داشته و روح معنوی و ارزشی حاکم بر ذات کاری خود را فدای آمار و ارقام و سیستم های معمول اداری نکنند.

پرداختن به ارزش ها، انتقال معنوی فرهنگ ایثار و شهادت، ارتباط با همه اقشار و گرایشات مذهبی و سیاسی، آینده نگری و تبیین زنده نگه داشتن اصول و اعتقادات مردم، پیوند نسل های جدید با نسلی که معیارهایشان فراتر از زمان و مکان بود، تسلط بر بحران ها و چالش ها، تنها گوشه ای از رسالت مدیران و کارشناسان فعال حوزه دفاع مقدس است تا بتوانند با انجام هر چه بهتر امورات محوله شان، بنیانگذاران یک سبک خاص از این واحد فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه ای در کشور، منطقه و حتی دنیا باشند و در راستای اهداف متعالی شان و تبیین نقش بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق شعارهای سال و تقویت فرهنگی که باعث پرورش نسل شهیدانی همچون«محسن حججی» می شود تلاش کنند.

 دانش کافی، توان مضاعف و بصیرت لازم برای نقش آفرینی در نقشی که بر عهده مان است ما را برآن می دارد که به بهترین شکل ممکن عمل کنیم و فرهنگ عاشورایی دوران دفاع مقدس را زینب گونه به دست تاریخ بسپاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار