مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت حمایت مدیران شهری از فعالیت­‌های حوزه ایثار و شهادت

سردار یوسفعلی­‌زاده با بیان اینکه مردم تمایل دارند تا ارزش­‌هایشان توسط مدیران تبلیغ شود، گفت: با توجه به دسترسی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد به منابع مناسب و همچنین کارآمدی این ساختار، تقویت فعالیت‌­های حوزه ایثار و شهادت که تقویت کلیت نظام است باعث افزایش مقبولیت مجموعه شهرداری خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ - 16May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «مهدی زارعی» معاون فرهنگی شهردار مشهد امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس این استان دیدار کرد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در ابتدای این نشست با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اظهار داشت: سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبتنی بر سنجش عالمانه و ارزیابی دقیق است که آحاد مختلف جامعه باید این رهنمودها را به عنوان نقشه راه، اجرائی کنند و این منطق را نشر و گسترش دهند.

وی در ادامه به اهمیت دفاع مقدس در ایجاد روحیه مقاومت و خوداتکایی در ملت ایران اشاره کرد و افزود: تمام اجزاء کشورمان از مردم تا دولت و حتی فراتر از آن یعنی جهان اسلام از ثمره مقاومت، ایستادگی و ایثار بهره می‌­برند. مجاهدین جهان اسلام از پایمردی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آموختند که برای زندگی با عزت باید در مقابل دشمن بایستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از حمایت‌­های مسوولین دستگاه‌­ها در استان و شهرستان و همچنین شورای اسلامی و شهرداری مشهد از فعالیت­‌های ترویجی حوزه ایثار و شهادت، تأکید کرد: در چارچوب مقررات، ضوابط و قوانین از نظر شرعی و قانونی این الزام وجود دارد که دستگاه‌­ها با هم تعامل داشته باشند، بر همین اساس در سایه تعامل، موفقیت در اجرای مأموریت­‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محقق خواهد شد.  

این مسوول سپس گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ارائه کرد و گفت: با توجه به زیارتی بودن شهر مشهد و برخورداری از ساختار مذهبی و همچنین گستردگی جمعیتی، این شهر نیاز به فضاسازی تبلیغاتی با استفاده از ظرفیت‌­های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و راهبرد مقاومت دارد. برای تحقق این مهم، باید از ظرفیت دستگاه­‌هایی که از اعتبار و منابع برخوردار هستند هر چه بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دستگاه­‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ و پاسداشت آرمان­‌ها و ارزش‌­های اعتقادی را به همراه خواهد داشت، گفت: مردم تمایل دارند تا ارزش‌­هایشان توسط مدیران تبلیغ شود. با توجه به دسترسی معاونت فرهنگی شهرداری به منابع مناسب و همچنین کارآمدی این ساختار، تقویت فعالیت‌­های حوزه ایثار و شهادت که تقویت کلیت نظام است باعث افزایش مقبولیت مجموعه شهرداری خواهد شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده استفاده از ظرفیت مؤسسات، فرهنگسراها و سازمان­‌های زیر مجموعه شهرداری را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: لازم است همزمان با اجرای عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی، مباحث محتوایی این مرکز نیز مورد توجه قرار بگیرد تا هر دو در یک زمان تکمیل شوند. این موضوع با شهردار مشهد مطرح شده که با این نظر موافق بود و مقرر شد تا از طریق معاونت فرهنگی شهرداری برای این مهم ساز و کاری مشخص شود.

وی در پایان ساخت یادمان شهدای گمنام کوهسنگی را ضروری دانست و خواستار تدفین شهدای گمنام در بوستان­‌های بزرگ شهر مشهد شد.

در ادامه این دیدار زارعی در سخنانی اظهار داشت: کارکرد فرهنگسرای پایداری که زیر نظر سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد فعالیت دارد ترویج فرهنگ دفاع مقدس است. آنچه در اداره‌­ کل حفظ آثار سیاستگذاری می‌­شود در فرهنگسرای پایداری اجرا می‌­شود.

وی افزود: برای پیشرفت کار و موفقیت در اجرای مأموریت‌­ها و همچنین پرهیز از اقدامات جزیره‌­ای، اداره­‌کل حفظ آثار و فرهنگسرای پایداری باید هدف‌گذاری، ممزوج کردن فعالیت‌­های دو مجموعه و مناسب سازی اهداف را مد نظر داشته باشند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند فرهنگسرای پایداری، احصاء تاریخ شفاهی والدین شهدا است که از آن، آرشیوی بسیار غنی گردآوری شده که در حوزه ایثار و شهادت بدیع و قابل اتکا است. آثار تولیدی در این حوزه قابلیت نشر به صورت مدیا و یا کتاب را دارد.

زارعی در خصوص حمایت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از مباحث محتوایی مرکز فرهنگی بیان داشت: بعد از احداث بنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد جهت ورود به موضوع محتوا آمادگی همکاری دارد. حتی اگر در این حوزه نیازمند کار تکمیلی بود معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد نیز این آمادگی را دارد که با اداره ­‌کل حفظ آثار استان همکاری کند.

این مدیر شهری در خصوص ظرفیت خانه هنرمندان ابراز داشت: خانه هنرمندان به دلیل برخورداری از نیروهای توانمند هنری، می­‌تواند در حوزه‌­های مختلف از جمله تئاتر و ساخت المان در راستای اجرای مأموریت­‌های اداره‌­کل حفظ آثار استان این اداره‌­ کل را مساعدت کند.

وی در پایان گفت: در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام کوهسنگی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد این آمادگی را دارد تا با ارائه دو یا سه طرح به اداره‌­ کل حفظ آثار و تأیید یکی از طرح‌­ها، در خصوص نحوه اجرای طرح تصمیمات لازم اتخاد شود.  

«مجید خرمی» سرپرست اداره‌­کل روابط عمومی و بین الملل و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا و «محسن نعیمی‌­مقدم» رئیس سازمان میادین، «مهدی زارعی» را در این دیدار همراهی کردند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها