ظریف در جمع خبرنگاران:

حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن است

وزیر امور خارجه گفت: اگر جامعه بین‎المللی، سایر کشورهای عضو برجام از جمله چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ شود باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره‎مند شوند.
کد خبر: ۳۴۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ - 17May 2019

ظریف: حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه پکن اظهار داشت: تاکنون جامعه بین‎المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته است.

وی در تعریف اقدام عملی گفت: اقدام عملی کاملا مشخص است باید وضعیت روابط اقتصادی ایران عادی‎سازی شود و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.

وزیر خارجه افزود: قطعنامه 2231 شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا لازم است اگر جامعه بین‎المللی، سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ شود باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره‎مند شود.

به گزارش دفاع‎پرس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی برای گفت‌وگو و دیدار با مقام‎های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه ای و بین‎المللی از جمله برجام امروز جمعه وارد فرودگاه پکن شد.

محمدجواد ظریف قرار است عصر امروز جمعه با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‎ای و بین‎المللی گفت‌وگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، عازم پکن شده بود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار