موسوی خطاب به الجبیر:

نمی‌توانید ضعفتان در یمن را پشت ادعا‌های بی‌اساس پنهان کنید

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعا‌های بی اساس عادل الجبیر درباره کشورمان بر توقف جنایات سعودی‌ها در یمن تأکید کرد و گفت: نمی‌توانید ضعف تان در یمن را پشت سر چنین ادعا‌هایی پنهان کنید.
کد خبر: ۳۴۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 17May 2019

نمی‌توانید ضعفتان در یمن را پشت ادعا‌های بی‌اساس پنهان کنیدبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعا‌های بی پایه و اساس عادل الجبیر وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه درباره ایران در صفحه توئیترش نوشت: «شما هنوز بعد از هزار و 500 روز، متوهم هستید، کافی نیست؟ اکنون زمانی است که باید جنایات علیه مردم یمن را متوقف کنید.»

وی تأکید کرد: «شما نمی‌توانید ضعف تان را پشت سر چنین ادعا‌هایی پنهان کنید.»

بر اساس این گزارش، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه و معاون وزیر دفاع این کشور دیروز (پنجشنبه) مدعی شدند، ارتش یمن به دستور ایران عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی سعودی انجام داده است.

ارتش یمن سه‌شنبه هفته جاری طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف قرار داد و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی متوقف شد.

دو روز بعد از این عملیات ارتش یمن، دیروز (پنجشنبه) «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه در صفحه توئیتر خود مدعی شد، انصارالله در حمله پهپادی به عربستان، از ایران دستور گرفته است.

الجبیر نوشت: «حوثی‌ها روز به روز (بیشتر) تأکید می‌کنند که دستورکار‌های ایران را اجرا می‌کنند و در راستای منافع ایران، توانایی‌ها و تصمیم‌های ملت یمن را می‌فروشند».

الجبیر، انصارالله یمن را بخشی از سپاه پاسداران توصیف کرد و نوشت: حوثی‌ها بخش لاینفک نیرو‌های سپاه پاسداران ایران است و دستورات آن را اجرا می‌کنند؛ هدف قرار دادن تأسیسات در عربستان بر این موضوع تأکید کرد.

همچنین «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق این کشور در آمریکا نیز پاسخ پهپادی یمن به حملات هوایی و جنگ سعودی را «اقدام تروریستی» توصیف کرد و در توئیترش نوشت: حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به دو ایستگاه پمپاژ نفت شرکت آرامکو سعودی تأکید می‌کند که آن‌ها جز ابزاری برای اجرایی کردن دستورکار‌های ایران و خدمت به پروژه توسعه طلبانه این کشور در منطقه نیستند؛ آن‌ها آنطور که ادعا می‌کنند دنبال حمایت از شهروندان یمن نیستند. اقدامات تروریستی حوثی‌ها به دستور تهران، کشاندن تلاش‌های سیاسی کنونی به پای چوبه دار است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها