امام جمعه شهر سیراف:

اصلاح الگوی مصرف در جامعه ضروری است

حجت‎الاسلام صادق عاشوری گفت: بخش مهمی از مسئله مصرف در حوزه حامل‌های انرژی است. با توجه به این‌که انرژی در ایران ارزان بوده و در دسترس است و ایران کشوری دارای منابع سرشار انرژی است، توجه کمتری به مسأله اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 17May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «صادق عاشوری» امام جمعه شهر سیراف در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره‬ به منویات رهبر‬ معظم‬ انقلاب‬ در‬ رفع‬ مشکلات‬ اقتصادی‬ اظهار داشت: ‬ اول خرداد در تقویم کشور با نام روز بهره‌وری و اصلاح مصرف نام‏گذاری شده است. مصرف مسأله مهم در اقتصاد بوده و نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد.

وی گفت: اگر یک جامعه نتواند مصرف خود را کنترل کند، نه تنها همه تولیدات خود را مصرف می‌کند بلکه برای تأمین مصرف خود نیازمند خرید از خارج نیز خواهد بود.

امام جمعه سیراف افزود: مسئله الگوی مصرف آنقدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده اند. تا آن‌جا که ایشان سال ۱۳۸۸ را سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند. سیاست‌های کلی نظام نیز در این حوزه روشن و شفاف است و از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از مسئله مصرف در حوزه حامل‌های انرژی است. با توجه به این‌که انرژی در ایران ارزان بوده و در دسترس است و ایران کشوری دارای منابع سرشار انرژی است، توجه کمتری به مسأله اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور می‌شود.

حجت‎الاسلام عاشوری با گرامیداشت ولادت سبط اکبر، امام حسن مجتبی (ع)  افزود: به اعتراف شیعه و سنی امام حسن (ع) از‬ جمله ‏پنج نفری است که آیه شریفه تطهیر در شأن او نازل شد و به همین ‏دلیل خداوند، هر رجس و پلیدی را از روح او زدود.

وی گفت: بزرگی منش و سترگی روح آن امام، چندان بود که پیامبر اسلام (ص) او را با کمی سن، در برخی از عهدنامه‌ها گواه‏ گرفت. آنگاه‌که پیامبر به امر خدا، با اهل نجران، به مباهله برخاست، امام حسن و امام حسین و حضرت علی و فاطمه (ع) را نیز به‌فرمان خدا، همراه خویش برد.

حجت‎الاسلام عاشوری تصریح کرد: کرم و سخاوت امام حسن مجتبی (ع) به حدی بود که در روایت آمده است که هیچ گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت. به همین‏‬ دلیل است که او را «کریم آل طه» می‌خوانند.

وی تاکید کرد: رفع فقر، محرومیت‬ ‏زدایی، رسیدگی به محرومان و مستضعفان، به عنوان یکی از مهم‌ترین فلسفه‌ها و علت‌های وجودی انقلاب اسلامی ایران و هم‏چنین از اصلی ترین اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب‬ قرار گرفته است؛ تا آن‌جا که این موضوع، از موضوعات راهبردی در منظومه فکری معظم له گشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار