مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در هفته دفاع مقدس

مجتبی پسندیده از برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر بچه‎های مسجد در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ - 19May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مجتبی پسندیده» مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه‎ریزی جشنواره استانی تئاتر بچه‎های مسجد در بیرجند اظهار داشت: تئاتر بچه‎های مسجد در کشور یک جریان مدون و ریشه‎دار است.

وی با بیان اینکه کارهای این جشنواره به صورت ساده و تک جنسیتی اجرا می شود و متون نمایشی که قابلیت اجرا داشته باشند در اختیار علاقمندان قرار می گیرد افزود: کسانی که تمایل داشته باشند، قبل از اجرا می توانند از بانک نمایشنامه موجود در حوزه هنری استفاده کنند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان جنوبی درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره مطرح کرد: هدف کلی جشنواره با محوریت موضوعاتی همچون دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، ایثار و شهادت، سبک زندگی اسلامی، تکریم خانواده، آسیب های اجتماعی، نماز و نیایش، امر به معروف و نهی ازمنکر، قصص قرآنی و تعزیه است.

پسندیده با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار برای جشنواره 20 تیر است، گفت: پنج روز بعد اعلام گروه‎های برگزیده خواهد بود که این گروه‎ها از تاریخ 25 تیر تا زمان اختتامیه که هفته دفاع مقدس می باشد، باید حداقل سه مرتبه نمایش خودشان را در مساجد استان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما استانی است و نیاز است دستگاه‎های مختلف برای پویایی این شیوه تئاتر همکاری کنند، خاطرنشان کرد: هدف این است که در سال اول برگزاری جشنواره جریان سازی و کشف استعدادها و نیروهای توانمندی که علاقه دارند اما راهش را نمی دانند صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها