مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

بهترین معلمان ما شهدا هستند

رضا زینیوند مقدم گفت: بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که عملا درس اخلاق، مقاومت، احسان و همکاری را به ما آموختند.
کد خبر: ۳۴۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ - 19May 2019

بهترین معلمان ما شهدا هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «رضا زینیوند مقدم» مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه ای که امروز با حضور سرهنگ «حجت‎الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش  این استان برگزار شد، اظهار اشت: ما با شهدا بزرگ شدیم، زندگی کردیم و از آنها درس های زیادی آموخته ایم.

زینی وند مقدم با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی خود گفت: من در دوران متوسطه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت داشتم و دو تا فرمانده داشتم که هر دوی آنها به شهادت رسیدند، بهترین لحظات زندگی‌ام نیز با این عزیزان سپری شد.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان گفت: بهترین معلم ما شهدا و ایثارگرانی هستند که عملا درس اخلاق، مقاومت، شهامت ، گذشت،  احسان، تعاون و همکاری را به ما  آموختند.

زینی وند با بیان اینکه در آموزش پرورش  رسالت‌مان انسان سازی است افزود: بخشی از این تعلیم و  تربیت دانش آموزان ناشی از آموزه های دینی است و بخشی از آن آموزه های علمی و ارزش هایی است که همین  شهدا و ایثار گران خلق کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان  تصریح کرد:  باید برای تربیت نسل نو و نسل جوان و آینده این کشور هم از پیامبران و صالحان الگو بگیریم و هم انسان های ارزشمندی که بهترین سرمایه عمر خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا انسان های دیگر در آزادی و امنیت و آرامش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه ما با نسل چهارم انقلاب سر و کار  داریم که در شرایطی هستند که آن ایثار و از خود گذشتگی شهدا را ندیده اند، تصریح کرد: وظیفه ما کار کنان  آموزش پرورش و  کار کنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که زمینه آشنایی نوجوانان و جوانان را با ارزش‌های دوران دفاع مقدس و سیره عملی شهدا آشنا کنیم.

زینی وند ادامه  داد: ما  باید جوانان خوبی را تربیت کنیم و با یک برنامه ریزی دقیق بتوانیم به نتیجه برسیم، قطعا بخشی از این کار به عهده آموزش  وپرورش و بخشی از آن به عهده نهادهای انقلابی مانند بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است   که با تعامل با یکدیگر در راستای اهداف نظام حرکت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب به جوانان و نوجوانان ما است، هم رسالت اموزش پرورش را سنگین کرده است و هم رسالت کل ارگان های مرتبط دستگاه‌های فرهنگی که ان شاءالله بتوانیم این منویات را با  جان و دل محقق کنیم.

وی با بیان این مطلب که‌اهداف  نظام تعلیم و تربیت با   اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گره خوره است گفت:  امیدوارم بتوانیم آن  وظیفه و رسالت خود را به خوبی اجرا کنیم و جوانان بتوانند از کشورمان در مقابل بیگانگان محافظت کنند و هشت سال دفاع مقدس دیگری را بتوانند خلق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار