مالک سراج خبر داد؛

برگزاری جشنواره دانش‌آموزی دفاع مقدس در مناطق محروم کشور

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: امسال جشنواره دانش‌آموزی دفاع مقدس با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ - 21May 2019

برگزاری جشنواره دانش آموزی دفاع مقدس در مناطق محروم کشوربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مالک سراج» از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون و از برگزار کنندگان جشنواره دانش آموزی دفاع مقدس در خصوص این جشنواره اظهار داشت: حدود 14 سال است جشنواره‌ای تحت عنوان «جشنواره دانش آموزی دفاع مقدس» که قبلا به دبیری «سید سیاح طاهری» بود، برگزار می‌شود. طاهری از اهالی آبادان و دنبال ایجاد برنامه‌ای بود تا بواسطه آن بتوان به دور از کلیشه‌های رایج با فضایی شاد و مفرح ارزش‌های دفاع مقدس را به دانش آموزان منتقل کرد تا این قشر از جامعه با تصویر خوشایندی از سال‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

وی افزود: نتیجه برنامه‌ریزی این شد که در ایام سال تحصیلی یک فیلم سینمایی دفاع مقدس با محوریت کودکان در مدارس اکران شود و ضمن آن آیتم‌های دیگری مثل شعبده‌بازی، مسابقه و... هم اجرا شود.

سراج در ادامه گفت: دبیر فعلی این جشنواره سردار «مکی یازع» است و هرمندان بسیاری هم با وی همکاری دارند. «حبیب احمدزاده» هم که در حوزه رمان و ادبیات داستانی فعالیت می‌کند در این جشنواره نیز فعالیت زیادی دارد. هنرمندان دیگری هم مثل «پرویز پرستویی»، «رضا کیانیان»، «فاطمه معتمدآریا» و... در طول این 14 سال به این جشنواره کمک کرده‌اند.

وی در پایان افزود: این جشنواره که برای مقاطع مختلفی برگزار می‌شود اتفاق مثبتی در این حوزه است. اصل کار این جشنواره در مناطق محرومی است که امکانات فرهنگی ندارند. اکران فیلم در روستاهای محروم یاسوج یکی از برنامه‌های این جشنواره است. همچنین در ایام زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان حدود دو هفته برنامه اجرا کردیم. اثرات مثبتی هم به همراه داشته است. تقاضای بنده هم این است که این گونه اخبار فرهنگی پوشش داشته شوند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها