دیدار مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان+ تصاویر

«محمدرضا اخوان عبداللهيان» ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» در خصوص راه­‌های تسریع در عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و همچنین استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۳۴۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ - 21May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، «محمدرضا اخوان عبداللهيان» مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار و در خصوص زمینه­‌های همکاری متقابل تبادل نظر کرد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از سال گذشته متوقف شده بود که با تغییر مدیریت در اداره‌­کل حفظ آثار استان پیگیری‌های زیادی در استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفت که در نهایت پیشنهاد استفاده از بند (و) تبصره پنج قانون بودجه سال 1397 کل کشور ارائه شد تا از طریق آن عملیات اجرایی آغاز شود.

وی افزود: براساس توافقی که بین اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان و همچنین شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفت مقرر شد تا شرکتی به عنوان پیمانکار از محل بدهی خود برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اجرای پروژه کند که در مرحله عقد قرارداد و برگزاری مناقصه قرار دارد.

این مسئوول گفت: امید است در خردادماه شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باشیم و با مبلغ 40 میلیارد تومان سه ساختمان اصلی مرکز فرهنگی استان تکمیل شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تأکید کرد: این پروژه با این میزان اعتبار به پایان نخواهد رسید و  استمرار عملیات اجرایی احداث این مرکز نیاز به کارسازی بعدی دارد، بر همین اساس مسئوولین استانی که در این حوزه مؤثر هستند باید در نشست­‌های مختلف از عملیات اجرایی این پروژه دفاع کنند تا این مرکز نیز در آینده‌­ای نزدیک به بهره‌­برداری برسد.

یوسفعلی­‌زاده ابراز داشت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس که در برخی استان­‌ها به بهره‌­برداری رسیده است با بودجه مرکزی احداث نشده و منابع آن عمدتاً از طریق شهرداری‌­ها و یا اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته، تأمین شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سازمان برنامه و بودجه استان ردیفی برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در نظر گرفته شده که این انتظار وجود دارد که مسئوولین استانی از حذف این ردیف اعتبار جلوگیری کنند تا با کمک این آن بتوان بخش­‌های دیگر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را ساخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس یک کار عقب مانده عمومی است که همه دستگاه‌­ها درگیر آن هستند. این دانشنامه به دنبال تدوین نقش مستند دستگاه­‌ها در دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: بر اساس اطلاعات موجود مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در دوران دفاع مقدس از جمله دستگاه‌­های بودند که در کنار جهاد سازندگی نقش مؤثری داشتند. برای پرداختن به نقش این دو مجموعه در دوران دفاع مقدس لازم است تا نماینده‌­ای اهل تحقیق و پژوهش در این حوزه که دسترسی به اسناد نیز داشته باشد از سوی اداره­‌کل راه و شهرسازی معرفی شود تا با ارتباط با اداره­‌کل حفظ آثار استان این نقش تدوین شود.

این مسئوول در پایان بر استفاده از تبلیغات محیطی بین شهری برای معرفی هر چه بیشتر شهدا تأکید کرد.

اخوان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه با اعتبارات محدود احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به پایان نخواهد رسید، ابراز داشت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در مجتمع کوهسنگی کار ماندگاری خواهد شد. باید استاندار خراسان رضوی و برخی مسئوولین استانی تأثیرگذار، اهمیت این مرکز را بیشتر تبیین کنند.

وی همچنین تشکیل یک کمیته راهبردی برای انسجام‌بخشی و همفکری در جهت رفع موانع موجود بر سر راه عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را خواستار شد.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در پایان از سردار یوسفعلی­‌زاده جهت شرکت در جلسه شورای حمل و نقل استان به منظور تبیین نقش فرودگاه و راهن آهن استان در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دعوت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها