مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

افزایش همدلی سپاه و ارتش یکی از دلایل فتح خرمشهر بود

سردار «علی ملک شاهکوهی» گفت: رهبری امام خمینی (ره)، داشتن برنامه و تاکتیک خوب، افزایش همدلی سپاه و ارتش، داشتن روحیه شهادت‌طلبی و بررسی آخرین وضعیت دشمن قبل از عملیات از مهم‌ترین دلایل پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر بود.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ - 22May 2019

افزایش همدلی سپاه و ارتش یکی از دلایل فتح خرمشهر بودبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از گرگان، پنجمین جلسه از سلسله همایش‌های فرهنگی آموزشی با موضوع سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در سالن خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان با حضور گسترده اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارشهای دفاع مقدس گلستان اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بین محمدرضا شاه پهلوی و صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق معاهده 1975 الجزایر امضاء شد و هر دو کشور نسبت به اجرای آن پایبند شدند اما در تاریخ 31 شهریور سال 59 عراق با کمک همپیمانانش به تصور اینکه حکومت جمهوری اسلامی ایران یک حکومت نوپا و حکومتی است که تمام معادلات آنان را در منطقه برهم زده، هجوم همه جانبه خود را به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

ملک افزود: در حلمه سراسری رژیم بعث عراق، قسمت زیادی از خاک مقدس کشورمان را اشغال کرد و تعداد زیادی از زنان و کودکان و جوانان و سالخوردگان ما را به شهادت رساند و پس از مقاومت 33 روزه رزمندگان و مردم شهر خرمشهر این شهر به اشغال رژیم بعثی عراق درآمد و صدام استان خوزستان را به‌ عنوان هفتمین استان عراق معرفی و استاندار و فرماندار را نیز تعیین کرد.

وی بیان داشت: اتحاد و همبستگی بین نیروهای مسلح و آحاد مردم باعث شد در سوم خرداد سال 61، خرمشهر از دست متجاوزان آزاد و ضربه سنگینی به نیروهای عراقی وارد آید و تعداد حدود 19 هزار اسیر در این عملیات به اسارت رزمندگان اسلام درآید.

این مسئول به دلایل پیروزی رزمندگان در سوم خرداد اشاره کرد و متذکر شد: رهبری امام خمینی (ره)، داشتن برنامه و تاکتیک خوب، افزایش همدلی سپاه و ارتش، داشتن روحیه شهادت طلبی، بررسی آخرین وضعیت دشمن قبل از عملیات از مهمترین دلایل پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار