مدیرکل حفظ آثار خراسان رضوی:

شهدا معلم مقاومت هستند

سردار یوسفعلی­‌زاده گفت: معلم مقاومت، امروز در جامعه اسلامی امام خمینی(ره)، شهدا و ایثارگران هستند که در این عصر از تمام وجود، سرمایه گذاشتند تا روش ایستادگی و زیر بار ظلم نرفتن را به ما بیاموزند.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان «فریمان» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در ناحیه مقاومت بسیج فریمان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری که راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقاومت عنوان کرد، اظهار داشت: استاد مقاومت، امروز در جامعه اسلامی امام خمینی(ره)، شهدا و ایثارگران و بزرگانی هستند که به تأسی به معلم کبیرشان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­‌الحسین (ع) در این عصر و زمانه از تمام وجود، سرمایه گذاشتند تا روش ایستادگی، مقاومت و زیر بار ظلم نرفتن را به ما بیاموزند.

وی در ادامه افزود: همه ما وظیفه داریم زمانی که رهبر انقلاب با این حساسیت و دقت افکار ما را متوجه منابع قدرت و توان داخلی می­‌کند هوشیار باشیم و غفلت نکنیم.

این مسئوول با اشاره به اینکه در داخل کشور بعضی به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، تصریح کرد: ملتی که 40 سال است که  انقلاب کرده و از همه داشته‌­هایش پاسداری کرده و فریادش را به دنیا صادر کرده امروز معلم ملت­‌های دیگر دنیا شده است از این ملت قبول نیست که مجدد به خانه اول برگردد و زیر بار استکبار برود.

شهدا معلم مقاومت هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مأموریت اداره ­‌کل حفظ آثار استان پرداخت و ابراز داشت: مأموریت اداره‌­ کل، این است که آثار دفاع مقدس را حفظ کند و ارزش‌­های آن را نشر دهد. در حوزه حفظ آثار باید آثار باقی­مانده از دوران دفاع مقدس که جنبه فیزیکی دارد حفظ شوند و نگذاریم که دچار روزمرگی شود. گلزار شهدا و یادمان‌­های شهدای گمنام در این حوزه قرار می­‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه نشر ارزش‌­ها، جنبه معنوی دارد و گفتمانی است. در این حوزه باید از طریق فیلم، کتاب، گفتمان و یا ابزار دیگر فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت را ترویج و تبلیغ شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با هزار ترفند به دنبال این هستند تا مردم را از داشته­‌های دینی، انقلابی و ارزشی جدا کنند ما باید بتوانیم خط اتصال­ خود را حفظ کنیم. یکی از خط‌‌­های اتصال بی خدشه، اتصال به ایثار و شهادت است که در آن حزب بازی و گروه بازی وجود ندارد و همه برای رضای خدا و به منظور تکریم شهدا دور هم جمع می­‌شوند و تلاش می­‌کنند. تألیف کتاب، تولید فیلم مستند و یا تدوین عملکرد شهرستان در دفاع مقدس در راستای استمرار ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

شهدا معلم مقاومت هستند

وی در ادامه ضمن تشریح مأموریت دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در استان، خواستار حمایت و تقویت این دفتر در شهرستان فریمان از سوی مسئولین محلی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان در ادامه به راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: با تغییر مدیریت در سطح اداره­‌کل حفظ آثار استان، با استفاده از تجارب موفق استان­‌هایی همچون مازنداران، همدان و خوزستان که سال‌­ها است که دفاتر نمایندگی در این استان­‌ها راه‌­اندازی شده و به صورت مردمی اداره می‌­شد و برکات زیادی به همراه داشته است، این دفاتر نیز در تمام شهرستان­‌های راه­‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در شهرستان‌­ها جمعی از پیشکسوتان هستند که زندگی خود را وقف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرده‌­اند، لذا بهترین ظرفیت برای فعالیت در دفاتر نمایندگی به شمار می­‌روند تا از طریق آنها ارزش‌­های دفاع مقدس حفظ شود.

یوسفعلی­‌ز‌اده در پایان تکمیل یادمان­ شهدای گمنام شهرستان «فریمان» در سال جاری را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها