مدیر کل حفظ آثار مرکزی:

فتح خرمشهر؛ نقطه عطفی در تاریخ ایران است

مصطفی مشایخی گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ پرشکوه ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ - 24May 2019

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران است «مصطفی مشایخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر در این روز با عظمت اظهار داشت: یکی از نقاط عطف تاریخ ما بحث آزادسازی خرمشهر است که سرنوشت جنگ را این عملیات تغییر داد.

وی با بیان اینکه بعثت، هجرت، غدیر، عاشورا و انتظار نقاط عطف تاریخ ما از صدر اسلام بوده اند، افزود: در انقلاب ما نیز با تاسی از این اندیشه ها نقاط عطفی همچون 22 بهمن، سوم خرداد، 15 خرداد و روزهای بزرگ این چنین بوده است که باید آنها را گرامی بداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در عملیات بیت المقدس شش گردان از رزمندگان سپاه، بسیج و ارتش حضور داشتند و در این عملیات استان مرکزی 292 شهید را تقدیم انقلاب کرد.

مشایخی ادامه داد: این شهدا با نثار جان خود انقلابی بزرگ را رقم زندند و وظیفه ما این است که صدای شهدا و پیام انقلاب را به گوش نسل های آینده برسانیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس منجر به فتح خرمشهر شد افزود: فرماندهان جوانان برومند ایران زمین بودند که برای آبادی، آزادی و استقلال ایران از جان خود گذشتند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: آقا فرمودند که 30 سال از جنگ ما می گذرد و اگر 300 سال هم بگذرد شهدای عزیز ما فراموش شدنی نیستند بلکه روز به روز زنده تر می شوند که این نکته بسیار عجیبی است.

این مقام مسئول ادامه داد: وظیفه ما این است که صدای شهدا را به جامعه و نسل های بعدی برسانیم همه وظیفه دارند در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند کارهایی که برای شهدا انجام می شود باید صدبرابر شود ادامه داد: این مهم با روحیه جهادی و انقلابی امکان پذیر است.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار