یادداشت/ علیمراد جعفری

پیروز خواهیم بود همچنان که در خرمشهر پیروز شدیم

با رهبری و هدایت ولی فقیه زمان آنچه که تاکنون شاهد بوده‌ایم شکست خوردن دشمنان قسم‌خورده این نظام بوده و پیروزیم همچنان که در خرمشهر پیروز شدیم.
کد خبر: ۳۴۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ - 24May 2019

گروه استان‎های دفاع‌پرس _ علیمراد جعفری؛ سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ است که با عملیات بیت‌المقدس انجام  شد و به حق این روز به روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام نهاده شد. 

حزب بعث صدام که یکی از تشکیلاتی‌ترین و پیچیده‌ترین سازمان‌هایی بود که به دستور اربابان صهیونیسم بین‎الملل و مرتجعین منطقه به خیال خام خود و برای نابودی انقلاب اسلامی بخشی از خاک ما از جمله خوزستان را اشغال کرد و بر روی دیوارهای خرمشهر نوشتند: آمدیم که بمانیم... اما به همت مردم و نیروهای سپاه و ارتش و با رهبری امام خمینی‌(ره)، مقاومت شگفت‌انگیز همه محاسبات تسلیحاتی دشمن را به هم ریخت و دشمن شکست خورد.

در آخرین ساعات قبل از عملیات آزادسازی با برادر عزیزم سردار شهید مهدی درخشان به خط مقدم در نزدیکی عراقی‌ها رفتیم و در برگشت شهید درخشان گفت باید محتاط به قلب عراقی‌ها بزنیم تا غافلگیر نشویم و در دام آنها نیفتیم.

کسانی که در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند با تمام وجود جمله معروف امام خمینی که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، لمس کردند و لطف و عنایت خداوند را دیدند. راه شهیدان عزیز گرامی باد.

اما آن چیزی که مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد اینکه با چه امکانات و ابزاری خرمشهر آزاد شد؟ با توکل بر خدا و عزم و اراده، فرهنگ ایثار و شهادت که یکی از مصادیق آن شهید فهمیده بود. فرهنگ شهید فهمیده‌ها الگوی مقاومت اسلامی شد و امروز باعث سربلندی ما در عرصه بین‌الملل شده است.

امروز دشمن سرزمین ما، تمام تلاش خود را به کار بسته است تا فرهنگ ایثار و شهادت و الگوهایی همچون شهید فهمیده را از فرهنگ، روح و ذهن نسل جوان ما پاک کند و به همین سبب تهاجم فرهنگی را به صحنه فرستاد و پس از مدتی شبیخون فرهنگی و پس از آن ناتو فرهنگی را القا کرد.

فرهنگ اشرافی‌گری امروز مصداق رویکرد دشمنان به جای فرهنگ و الگوی ایثار و شهادت است. آنچه از فرهگ اشرافیت نصیب مردم شده است؛ فاصله طبقاتی بسیار زیاد میان فقرا و اغنیا، تبعیض در مسائل اجتماعی، بی‌تفاوتی جوانان نسبت به مسائل روز جامعه، از بین رفتن آسایش و آرامش واقعی مردم و موارد متعدد دیگر است.

با عنایت خداوند متعال و رهبری سید علی خامنه‌ای تمام نقشه‌های دشمنان و نفوذی‌های داخلی تاکنون به شکست انجامیده است و اخیرا با فشار اقتصادی و تهدید و جنگ روانی در تلاش هستند بلکه ایران را به تسلیم وادار کنند که با رهبری و هدایت ولی فقیه زمان آنچه که تاکنون شاهد بوده‌ایم شکست خوردن دشمنان قسم‌خورده این نظام بوده است و پیروز خواهیم بود همچنان که در خرمشهر پیروز شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها