سردار هادیانفر خبر داد؛

توقیف بیش از 12 هزار خودرو به دلیل دور دور در کشور

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در سال 97، 20 هزار و 669 نفر توسط پلیس اعمال قانون شدند، گفت: در همین راستا 12 هزار و 84 دستگاه خودرو توقیف شد.
کد خبر: ۳۴۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 25May 2019

توقیف بیش از 12 هزار خودرو به دلیل دور دور در کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‎های سنین جوانی ابراز وجود است و این مساله به شکل و رفتار‌های مختلف نشان داده می‎شود، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر مطرح شده دور دورکردن با ماشین‎های لوکس و به اصطلاح لاکچری است که تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی شده است و با ارتکاب تخلفات رانندگی، تردد را مختل کرده و بعضا سد معبر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از روان‌شناسان چنین افرادی را دچار اختلال روانی «دیده شدن» می‎دانند و در حقیقت با این حرکت‎ها سعی در جلب توجه دیگران می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا در این زمینه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ناجا در سال 94 اشاره کرد و گفت: ایشان در آن دیدار فرمودند «جولان دادن برخی جوان‌هایی که مست غرور ثروتند با خودروهای آنچنانی در خیابان‌ها از مظاهر ایجاد ناامنی در جامعه است. نیروی انتظامی باید درقبال هر نوع ناامنی برنامه داشته باشد و کار کند.».

سردار هادیانفر با اشاره به فرمایشات معظم له و ضوابط قانونی برخورد با رانندگان حادثه‎ساز گفت: قانونگذار برای برخورد با چنین مواردی، پیش‎بینی‎هایی داشته است؛ برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی هر کسی با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم، آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برابر این قانون، پلیس در برخورد با چنین پدیده‌هایی برای برقراری نظم در عبور و مرور و ایجاد امنیت روانی در جامعه با اقتدار با این‌گونه رفتار‌ها برخورد قانونی انجام می‎دهد و در برابر قانون‎شکنان هیچ‎گونه اغماضی نخواهد داشت و بر همین مبنا پلیس راهور در سراسر کشور با چنین مواردی برخورد می‎کند و از منظر پلیس همه در برابر قانون یکسانند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در سال 97، 20 هزار و 669 نفر توسط پلیس اعمال قانون شدند، گفت: در راستای برخورد با این خودروها، گواهینامه یک هزار و 279 راننده ضبط، 12 هزار و 84 دستگاه خودرو توقیف، یک هزار و 641 نفر به مراجع انتظامی معرفی شدند و یک هزار و 228 نفر به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

وی در ادامه به نقش فرهنگ‎سازی در کاهش رفتار‌های حادثه ساز برخی رانندگان اشاره کرد و گفت: پلیس به عنوان مجری قانون اعتقاد دارد برخورد درست با چنین پدیده‎هایی نیازمند توجه به ابعاد فرهنگی آن است؛ بر این اساس، ضمن اجرا و اعمال قانون، باید دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه به آموزش‎های مؤثر بپردازند و خانواده‎ها نیز از نقش تربیتی خود غافل نشوند و نوجوانان و جوانان را با فرهنگ صحیح شهرنشینی و ترافیکی آشنا کنند، تا در آینده شاهد چنین رفتار‌هایی از سوی برخی رانندگان جوان قانون‌شکن نباشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار