معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

اعلام آمادگی نیروهای سپاه و ارتش برای اطفای حریق جنگل‌های لرستان

احمد مرادپور گفت: سپاه استان و همچنین لشکر 84 اعلام کرده‎اند که می‌توانند 7 هزار نفر از نیروهای آموزش‎دیده خود را در صورت اختصاص تجهیزات لازم اطفای حریق، در این رابطه به کار بگیرند.
کد خبر: ۳۴۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ - 26May 2019

اعلام آمادگی نیروهای سپاه و ارتش برای اطفای حریق جنگل‌های لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «احمد مرادپور» معاون استاندار لرستان  امروز در جلسه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع لرستان در سخنانی با بیان اینکه یک سال پیش جلسه‌ای برگزار شد و در آن قرار گذاشتیم که یک سال بعد جشن به حداقل رساندن آتش سوزی در جنگل و مراتع را بگیریم، اظهار داشت: خوشبختانه این امر تحقق پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام سرمایه ما جنگل‌های زاگرس است و باید از آن محافظت شود، گفت: عامل اصلی آتش سوزی‌ها، عامل انسانی است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه خیلی از آتش سوزی‌های ما به خصوص در منطقه چگنی، کوهدشت و خرم آباد عمدی بوده است، افزود: این امر به دلیل اختلافات کشاورزان با منابع طبیعی و… بوده که فرمانداران، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دادگستری و دادستان خرم آباد این اختلافات را به حداقل رساندند.

مرادپور با بیان اینکه با اشاره به نقش شوراها و دهیارها در اطلاع رسانی و فرهنگسازی در روستاها، تصریح کرد: در این راستا همایشی برگزار شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به فرهنگسازی صدا و سیما، تشکل‌های مردمی، رسانه‌ها و… گفت: ایجاد «آتش بر» خیلی از وقوع آتش سوزی‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تاکید کرد: سپاه استان و همچنین لشکر 84 اعلام کرده اند که می‌توانند 7 هزار نفر از نیروهای آموزش دیده خود را در صورت اختصاص تجهیزات لازم اطفای حریق، در این رابطه به کار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار