امام جمعه برازجان:

وهابیت فرقه‌ای جعلی است

حجت‌الاسلام حسن مصلح گفت: وهابیت فرقه‌ای جعلی است که با حمایت استکبار برای تفرقه و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان به وجود آمد و با ارائه چهره‌ای خشن و تکفیری، به زدودن ارزش‌های والای اسلام عزیز و چهره مهر و رحمت دین الهی پیامبر‌(ص) پرداخته است.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ - 07June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر،  حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت :هشتم شوال یادآور تلخ‌ترین و دردآورترین حادثه در جهان اسلام است، حادثه‌ای که قلب نازنین حضرت بقیة‌الله (عج) و تمام مسلمانان و علاقه‌مندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت صلوات‌الله علیهم اجمعین را جریحه‌دار کرد.

وی گفت: وهابیت فرقه‌ای جعلی است که با حمایت استکبار برای تفرقه و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان به وجود آمد و با ارائه چهره‌ای خشن و تکفیری به زدودن ارزش‌های والای اسلام عزیز و چهره مهر و رحمت دین الهی پیامبر‌(ص) پرداخته است.

وی بیان کرد: آل سعود با تخریب آثار مهم و تاریخی مکه و مدینه و پس از آن در نقاط مختلف جهان که هر کدام نشانه‌ای از عظمت اسلام و تاریخ گویای آن بود، فرهنگ غنی مسلمانان را نابخردانه نابود و قلوب مسلمین جهان را جریحه‌دار کرده و خسارت عظیم و غیرقابل جبرانی به بار آوردند.

خطیب جمعه برازجان با تبیین بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) در مورد مؤلفه‌های دکترین مقاومت افزود: اسلام‌خواهی، صلح‌طلبی، استقلال‌طلبی، مبارزه با استکبار، مبارزه با فتنه‌های مذهبی و طائفه‌ای، تشکیل جبهه ضداستکباری و اتحاد امت اسلامی از اهداف بنیان‌گذار نظام اسلامی بود.

امام جمعه برازجان گفت: رها شدن از زیر یوغ قدرت‌های خارجی و حفظ استقلال کشور، تعامل با ملل و دولت ها بر اساس عزت و عدالت، توسعه و تعالی کشور بر اساس آیده نه شرقی و نه غربی، تبدیل ایران به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، الهام‌بخشی و تاثیرگذاری بر نهضت بیداری و استکبارستیزی و مقاومت، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومان، پدید آوردن جریان مقاومت اسلامی در منطقه و در برابر رژیم صهیونیستی از نتایج دکترین مقاومت امام خمینی (ره) در حوزه مسائل منطقه‌ای و جهان است.

وی با توجه به سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: کسانی که زندان ساواک را تحمل کرده بودند، می‌دانند که چه شکنجه سختی در انتظار زندانی بود، برای همین اوج شهامت آیت‌الله سعیدی بود که پس از شکنجه نیز روحیه مقاومت و پایداری خود را حفظ می‌کرد و این برای جوانان بسیار آموزنده است که انقلابیون چگونه و با چه مشقاتی زندان و شکنجه را تحمل می‌کردند تا انقلاب به پیروزی برسد و  به دست آنان بسپارند.

 مصلح افزود: در مورد شهامت ایشان همین بس که در طول چند ماه به شدت تحت فشار ساواک بود و به صورت متناوب دستگیر و پس از مدتی آزاد می‌شد و در دوران آزادی به منبر می‌رفت با اینکه ساواک از او تعهد گرفت به منبر نرود.

وی ادامه داد: یک بار پای منبر ایستاد و سخنرانی کرد و چند روز بعد دستگیر شد، دوباره ساواک از او تعهد گرفت و این بار ایستاده بر سر سجاده نماز و بین دو نماز سخنرانی کرد و باز ساواک از او تعهد گرفت و برای بار چندم نشسته بر سجاده برای حضار سخنرانی کرد که پس از چند روز توسط ساواک دستگیر و پس از تحمل 9 روز شکنجه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار