امام جمعه شهر چغادک:

مقاومت، کلیدی‌ترین جزء انقلاب اسلامی ایران است

حجت‎الاسلام «رضا خدری» گفت: مقاومت، کلیدی‌ترین جزء انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ - 07June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‎الاسلام «رضا خدری» امام جمعه چغادک امروز در خطبه‌های نماز جمعه به سالروز تخریب قبور ائمه و بُقاع متبرکه بقیع توسط وهابیت اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر وهابیت و نظام سیاسی آل سعود دو حربه استعمار در مبارزه با اسلام ناب در عصر حاضر بوده و همواره استکبار برای مقابله با اسلام ناب از این دو حربه استفاده کرده است.

وی گفت: تفکر منحط وهابیت با استفاده نادرست از تعالیم قرآنی، احترام به بزرگان دین و قبور آنان که به توصیه خود آیات قرآن و از مصادیق تعظیم شعائر است را شرک می‌داند و با آن مبارزه جدی می‌کند این درحالی است که احترام تمام و کمال و خدمت حاکمان سعودی به اربابان یهودی و ضد دینشان، شرک محسوب نمی‌شود و حتی تمجید هم می‌شود.

وی بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری در رابطه با این رفتار و سیاست منافقانه، این‌ها اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طاغوت زنده را شرک نمی‌دانند، ولی احترام به بزرگان را شرک می‌دانند! خود این، یک مصیبتی است. جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی از منابع مادی، متأسفانه پول و امکانات هم در اختیار دارند، یکی از مصائب اسلام است. 

خدری در ادامه به بازخوانی سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هزینه سازش با آمریکا کمتر از هزینه مقاومت نیست پرداخت و گفت: مقاومت، کلیدی‌ترین جزء از انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته بوده است و اهمیت این مسأله به‌حدی بوده که دشمنان و به‌ویژه آمریکا و اسرائیل برای ناکارآمد بودن مفهوم مقاومت به روش‌های مختلفی متوسل شده‌اند و با وضع تحریم‌های گسترده سعی در بی‌فایده نشان دادن مدل مقاومت داشته‌اند.

امام جمعه چغادک ادامه داد: هزینه مقاومت همیشه کمتر از هزینه سازش بوده، کشورهایی که با آمریکا و استکبار سازش کرده‌اند، هم هزینه گزافی داده‌اند، هم ضعیف و ذلیل و زبون مانده‌اند و هم تحقیر شده‌اند، اما ملتی که مقاومت می‌کند، اگر چه سختی می‌کشد و هزینه‌هایی را متحمل می‌شود ولی عزیز و مقتدر می‌شود و عزتمندانه زندگی می‌کند و به تعبیر امام راحل ملتی که شهادت و ایثار دارد اسارت و ذلت ندارد.

خدری ادامه داد: تاریخ دوران معاصر نشان داده است کسانی که دنبال استراتژی سازش با دشمن مستکبر بوده‌اند، همواره بازنده و شکست خورده هستند، از شاه پهلوی گرفته که نوکر حلقه به گوش آمریکایی‌ها بود تا صدام ملعون و بن علی، قذافی، حسنی مبارک و حکام سعودی که میلیاردها دلار به جیب آمریکایی‌ها می‌ریزند و خفت و خاری و توهین و تحقیر را می‌پذیرند تا بتوانند چند صباحی به حکومت ننگینشان ادامه دهند اما حاکمانی که از مدل مقاومت پیروی کردند توانستند روی پای خود بایستند.

خطیب جمعه چغادک گفت: بنابراین هم مردم و هم مسؤولین ما باید به این نکات عبرت آموز تاریخ توجه و دقت داشته باشند که مبادا از مقاومت خسته شوند و دم از سازش با دشمن بزنند که عزت و عظمت خود را از دست خواهند داد و به چیزی هم نخواهند رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار