سردار رضایی خبر داد؛

ممانعت از تردد 800 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در مرز‌های کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: سال گذشته با تلاش مأموران مرزبانی از تردد 800 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در مرز‌های کل کشور ممانعت شد.
کد خبر: ۳۴۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ - 10June 2019

دستگیری 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرز‌های کشور/ لزوم توجه رسانه‌ها در انتقال مفهوم صحیح «کولبری»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی هنگ ماکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون اقدامات مؤثری در خصوص مقابله با تردد غیرمجاز در مرز‌های کشور توسط مرزبانان انجام شده که امسال نیز این اقدامات به همان شدت و جدیت در مرز‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با تردد‌های غیر مجاز در مرز از وظایف ذاتی مرزبانان است، عنوان کرد: سال گذشته با تلاش ماموران مرزبانی در سراسر کشور، از تردد بیش از 800 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در مرز‌های کل کشور ممانعت شد که از این تعداد 70 هزار نفر مربوط به استان آذربایجان غربی بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: بعضاً به دنبال برخی فراخوان‌ها در اروپا، اتباع بیگانه تصمیم به مهاجرت می‌گیرند ما نیز به عنوان مرزبان هرگونه تردد غیر مجاز بدون پاسپورت و بدون برگه قانونی را تخلف و جرم دانسته و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

سردار رضایی با اشاره به هماهنگی‌های اطلاعاتی مرزبانان ایران و ترکیه ادامه داد: تعاملات بین دو کشور در راستای مقابله با قاچاق کالا، اسلحه و... همانند سال‌های گذشته به قوت خود پا برجاست.

وی همچنین به فعالیت کولبران اشاره کرد و گفت: مشروعیت فعالیت کولبران مشخص است و قطعا این افراد مورد حمایت مرزبانان هستند، اما آن دسته از افراد که به صورت نامحسوس کالا‌های غیر مجاز را از مرز‌های زمینی و دریایی جا به جا می‌کنند، نمی‌توانند خود را کولبر بنامند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان تأکید کرد: رسانه‌ها و مسئولان باید در انتقال مفهوم صحیح «کولبری» به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا نقشه سودجویان محقق نشود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار