عرب‌خردمند در نشست خبری:

نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا برگزار می‎شود

رئیس شورای سیاست‎گذاری نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: این کنگره ۲۵ الی ۲۷ خرداد در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‎شود.
کد خبر: ۳۴۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ - 11June 2019

نهمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا برگزار می‎شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‎پرس، «جلیل عرب خردمند» رئیس شورای سیاست‎گذاری نهمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا صبح امروز در نشست خبری این کنگره اظهار داشت: شورای بسیج جامعه پزشکی در سال ۸۰ درباره سلامت در حوادث و بلایا تصمیم گرفت موضوع بهداشت و درمان و مدیریت آن در حوادث غیرمترقبه را که مغفول واقع شده و متولی ندارد و کسی هم به آن نمی‎پردازد، مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی در دفاع مقدس، دوران شکل‎گیری انقلاب اسلامی و در زمان وقوع بلایای طبیعی در بعد از انقلاب حضور داشتند؛ لذا با این پشتوانه، بسیج جامعه پزشکی بهترین مجموعه‎ای بود که می‌توانست در حوادث و بلایای طبیعی ایفای نقش داشته باشد.

عرب خرمند ادامه داد: بدین ترتیب بعد از برگزاری کنگره اول در سال ۸۱، کنگره دوم دو سال بعد برگزار شد که در این کنگره شرکت‌کنندگان به این نتیجه رسیدند تا زمانی که متولی مدیریت بحران در کشور مشخص نباشد، نمی‌توان در این حوزه انتظار اقدام خاصی داشت؛ لذا کارگروه سلامت در حوادث و بلایا در بسیج جامعه پزشکی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: اولین کاری که این کارگروه انجام داد، پیشنهاد تشکیل سازمان مدیریت بحران در کشور بود؛ این پیشنهاد از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح به دولت ارائه شد که در نهایت با بررسی‎هایی که به عمل آمد، سازمان مدیریت بحران در کشور تاسیس شد؛ البته در ابتدا قرار بود که رئیس این سازمان معاون رئیس جمهور هم باشد که این در دولت نهم مورد موافقت قرار نگرفت و بدین ترتیب در وزارت کشور شکل گرفت.

عرب خرمند اظهار داشت: دستاورد دیگر این کنگره ارائه پیشنهاد رشته تحصیلی در همین زمینه در وزارت بهداشت بود که مورد موافقت قرار گرفت و رشته تحصیلی مدیریت سلامت در حوادث و بلایا راه اندازی شد به نحوی که اکنون در ۱۰ دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و PHD دانشجو دارد.

وی با اشاره به اینکه کنگره نهم از ۲۵ خرداد تا ۲۷ خرداد در مرکز همایش‎های رازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: گاهی یک حادثه منطقه‌ای و محلی روی می‌دهد که به دلیل اظهار نظر‌هایی که درباره آن می‌شود، حادثه‌ای که در حد همان منطقه است به موضوعی ملی تبدیل می‌شود که علاوه بر هزینه‌های مالی، هزینه روانی هم برای کل جامعه به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار