رونمایی از سردیس «شهید ماموستا برهان عالی» در مریوان + تصاویر

در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان و در اجلاسیه شهرستان مریوان از سردیس شهید «ماموستا برهان عالی» با حضور سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.
کد خبر: ۳۵۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ - 12June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، مراسم رونمایی از سردیس «شهید ماموستا برهان عالی» از سلسه برنامه‌های کنگره 5400 شهید کردستان صبح امروز با حضور سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، مرادی نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس، ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان، مسئولان استانی و شهرستانی، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این شهر برگزار شد.

ملا برهان عالی، فرزند ماموستا ملا محمد امین مشهور به ماموستای کانی‌سانان در بهار 1332 در روستای کانی‌سانان از توابع بخش مرکزی مریوان به دنیا آمد. مقدمات علوم دینی را به تدریج در مکتب پدر خویش فرا گرفت؛ سپس ضمن فراگیر اصول و مسائل دینی به سایر طلاب پرداخت. در سال 1351 پس از اتمام تمامی سطوح دروس حوزوی با حضور علمای برجسته منطقه به‌صورت رسمی اجازه نامه افتاء در مذهب امام شافعی را دریافت کرد.

پس از آن همچنان در کنار پدر خویش به تدریس علوم دینی و اقامه نماز جمعه و جماعت در روستا پرداخت تا آن که پس از مهاجرت پدرش به روستای بیاره، از سال 1360 به‌صورت رسمی جانشین وی شد و تمامی مسئولیت‌های تدریس و اقامه نماز جمعه و جماعت را بر عهده گرفت.

جنگ تحمیلی و بمباران پیاپی هواپیماهای بعث، عاقبت موجب شد ماموستا برهان عالی، روستای زادگاه خود را ترک کند و به روستاهای دیگر مهاجرت کند، پس از آوارگی از روستایی به روستای دیگر، سرانجام در مریوان ساکن شد.

شهید ماموستا برهان عالی در کسوت امام جمعه موقت سنندج، عضویت شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور فعالیت داشت و در نهایت در شب 23 شهریورماه سال 88 در شب‌های لیالی قدر رمضان پس از اقامه نماز تراویح در مسجد قبا بهاران توسط افراد سلفی به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار