یادواره شهیدان «هادی، عشریه و شفیعی» در قم برگزار شد

یادواره شهیدان ابراهیم هادی، ابراهیم عشریه و محمدرضا شفیعی با عنوان «شهیدانِ هادی» عصر امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت در مصلای قدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ - 12June 2019

یادواره شهیدان «هادی، عشریه و شفیعی» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره شهیدان ابراهیم هادی، ابراهیم عشریه و محمدرضا شفیعی، با عنوان «شهیدان هادی» به همت پویش مردمی «دوست آسمانی من» در مصلای قدس قم برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا «مجتبی سیاری» مسئول ستاد یادواره طی سخنانی با تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، حضور خانواده‌ها و خادمان و ارادتمندان شهدا را در دومین یادواره پویش مردمی «دوست آسمانی من» خیر مقدم گفت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر ولدان» مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم، طی سخنانی با اشاره به فلسفه نامگذاری یادواره به نام «شهیدانِ هادی» اظهار داشت: شهدا، هادیانی هستند که همچون ستارگان در تاریکخانه دنیا می‌درخشند و راه را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه سه شهید بزرگوار هادی شجاعت، هادی اسارت و هادی مقاومت هستند، افزود: ما باید با تاسی به ویژگی‌های شهیدان عزیز راه عبودیت و بندگی را پیدا کنیم و به درستی این مسیر را طی کنیم.

ولدان با عرض تسلیت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) گفت: شهیدان عزیز ما شهدای زهرایی بودند که از دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) دفاع کردند.

وی با بیان اینکه شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی، علاوه بر اینکه پهلوان بود، قدرت و توانمندی روح خویش را نیز ارتقاء بخشید، افزود: شهید محمدرضا شفیعی غسل جمعه اش ترک نمی‌شد و بدنش را با اشک بر اباعبدالله الحسین (ع) تبرک می‌کرد و اینگونه بود که پس از ۱۶ سال، پیکر مطهرش سالم از اسارت به میهن بازگشت.

ولدان ادامه داد: شهید ابراهیم عشریه نیز هدایتگر و رزمندگان مدافع حرم بود و اینگونه است که امثال شهید عشریه‌ها در جبهه مقاومت نقش آفرینی می‌کنند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم تصریح کرد: جنگ امروز ما هویتی است و استکبار جهانی هویت و اعتقادات ما را نشانه گرفته است و می‌خواهد این هویت ایمانی را تحت الشعاع دیگر مسائل قرار دهد.

وی با اشاره به برابری مقام یادواره‌های شهدا همچون شهادت، خطاب به خانواده‌های معظم شهدا بیان کرد: نسل شما همچون کوثری است که شهیدان عشریه‌ها، هادی‌ها و شفیعی‌ها از آن چشمه جوشان امروز در جبهه مقاومت می‌درخشند و روزبه‌روز در حال گسترش هستند.

ولدان با بیان این نکته که امروز با سه اسلام سکولار ترکیه‌ای، وهابی عربستانی و لیبرال داخلی مواجه هستیم، افزود: در پرتو رهنمود‌های مقام معظم رهبری در دوران ورود به گام دوم انقلاب هستیم و ان‌شاءالله در پرتو درس‌های شجاعت، مقاومت و اسارت سرافرازانه شهدا گام دوم را محکم‌تر بر داریم.

وی تاکید کرد: شهدا در مرام و سیره خود دین دان، دین دار و دین بان بودند و مسئولیت ما امروز در جامعه در قبال حفظ دین و مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم در پایان تاکید کرد: سر دادن ندای «کلنا عباسک یا زینب» یعنی چشم به لب‌ها و زبان رهبر دوختن و دست بر قبضه فکر و اندیشه داشتن تا بتوانیم از دین و آرمان‌های مان دفاع کنیم.

در این مراسم حاج حسین کاجی و حاج جواد تاجیک به روایتگری از همرزمان شهید خود و مشی آنان به عنوان جوانان تراز اسلام و انقلاب پرداختند.

همچنین زینب عشریه فرزند شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه، متنی را از دلتنگی چند ساله خود نسبت به پدر جاویدالاثرش قرائت کرد.

تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، حضور متبرک پرچم حرم نورانی امام رضا (ع) و برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی از بخش‌های دیگر یادواره «شهیدانِ هادی» بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار