گوترش خواستار تحقیقات مستقل درباره حادثه دریای عمان شد

دبیر کل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره حادثه دریای عمان برای دو نفتکش شد.
کد خبر: ۳۵۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ - 14June 2019

گوترش خواستار تحقیقات مستقل درباره حادثه دریای عمان شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز جمعه با محکوم کردن حمله به دو نفتکش در دریای عمان گفت که تحقیقات مستقلی باید درباره این حادثه انجام شود.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد با اشاره به این موضوع که جامعه بین‌الملل این حمله را محکوم می‌کند، گفت باید حقایق درباره این حادثه جمع آوری شود.

دبیر کل سازمان ملل روز گذشته نیز به حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، واکنش نشان داده بود.

وی حمله به دو نفتکش در دریای عمان را قویا محکوم کرد و ابراز داشت که واقعیت در خصوص این حادثه باید روشن شود. جهان نمی‌خواهد شاهد مواجهه در منطقه خلیج فارس باشد.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار