نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

خفقان مدعیان حقوق بشر در قبال کودک‌کشی‌های عربستان

«احمد سالک‌کاشانی» گفت: میلیون‌ها انسان در یمن در گرسنگی به سر می‌برند و کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند؛ کودک‌کشی در عربستان سعودی و در اعدام‌هایی که خارج از اصول حقوق بشری صورت می‌گیرد ولی مجامع مدعی حقوق بشر خفقان گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۵۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ - 15June 2019

خفقان مدعیان حقوق بشر در قبال کودک‌کشی‌های عربستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد سالک‌کاشانی» نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به موضوع نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر در سطح جهانی براساس نظرات و عملکردشان جز یک شعار، چیزی بیش نیستند.

وی افزود: دلیل این مطلب بسیار فراوان است؛ از جمله جنایتی که عربستان سعودی در یمن انجام می‌دهد و هزاران کودک بی‌گناه زیر بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و اسرائیل از بین می‌روند و حقوق بشر چشم بسته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به این‌که در دوران «ملک سلمان» و پسرش روند اعدام غیرقانونی کودکان از سوی حاکمان سعودی افزایش یافته است، مطرح کرد: میلیون‌ها انسان در یمن در گرسنگی به سر می‌برند و کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند؛ کودک‌کشی در عربستان سعودی و در اعدام‌هایی که خارج از اصول حقوق بشری صورت می‌گیرد ولی مجامع مدعی حقوق بشر خفقان گرفته‌اند؛ حال اگر در ایران موضوعی اتفاق بیافتد، تمام دنیا را علیه ما بسیج می‌کنند.

حقوق بشر  ابزار سیاسی در دست جریان سلطه و استکبار جهانی

سالک با بیان این‌که اینجا موضوع انسانیت است و نگاه حقوق بشری جهان به مسائل اسلام مطرح نیست، خاطرنشان کرد: حال اگر در ایران مثلاً یک قاچاقچی که حکم اعدام داشته باشد، حقوق بشر در سطح جهان علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کند، ولی علیه رژیم آل سعود و برخی کشورها و جنایاتی که امروز در آمریکا انجام می‌شود و کشتارهایی که در زندان های آمریکا ایجاد می‌شود، سکوت کرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این‌که حقوق بشر به یک ابزار سیاسی در دست جریان سلطه و استکبار جهانی تبدیل شده است، مطرح کرد: سازمان ملل و حقوق بشر در دنیا  باید ماموریت واقعی خودش را انجام بدهد؛ اما می بینیم در موضوع حقوق بشر که موضوع انسانی است، بنابر مصلحت عمل می‌کنند.

عربستان مدعی اجرای احکام اسلامی است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این‌که  عربستان مدعی است که طبق احکام اسلامی حرکت و رفتار می‌کند، افزود: اما اگر این حرکات را بسنجیم می‌بینیم که در قوائد دین اسلام نیست؛ چراکه ضوابط اسلامی مشخص است؛ در جهان آیات قرآن و روایات مشخص است، روایاتی که خود اهل سنت به آن معتقد هستند که در این چارچوب نیست و در هر صورت این حرکت‌ها از نگاه عفو بین‌الملل و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر، نادیده گرفته می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، در دوران «ملک سلمان» و پسرش «محمد بن سلمان» روند اعدام غیرقانونی کودکان از سوی حاکمان سعودی افزایش یافته است. طبق آمار‌ها در طی این سال‌ها حداقل ۱۰ کودک اعدام شده‌اند در حالی‌که هیچ اطلاعی از روند دادرسی و محاکمه آن‌ها در دست نیست.

براساس لیست اتهام مطرح شده علیه «مرتجی» کودک عربستانی در نوبت اعدام، او اولین جرم خود را در سن ۱۰ سالگی زمانی مرتکب شده که به همراه ۳۰ کودک دیگر با دوچرخه در جریان اتفاقات منطقه شیعه‌نشین «العوامیه» همزمان با شروع حوادث «بهار عربی» در سال ۲۰۱۱ این گروه را هدایت کرده بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار