خجسته در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حکومت اسلامی به مسولان ناکارآمد نیاز ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مشکلات کشور باید دغدغه‌ مسوولان باشد، گفت: مسوولانی که توان مقابله با معضلات کشور را ندارند، استعفا دهند.
کد خبر: ۳۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 16June 2019

یارانه‌ها کفاف معیشت نیازمندان را نمی‌دهد/ حکومت اسلامی به مسولان ناکارآمد نیاز ندارد«امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مشکلات جاری کشور مخصوصا در حوزه اقتصادی، قاچاق، رانت و فساد مالی را عاملی در تشدید بحران‌های موجود دانست و اظهار داشت: سالانه حدود 30 میلیارد دلار قاچاق در کشور از طریق گمرک صورت می‌گیرد که این آمار از طرفی اقتصاد را به ورطه نابودی کشانده و از طرف دیگر نشان می‌دهد که عزم جدی برای مقابله با این پدیده وجود ندارد؛ چراکه عده‌ای منافع گسترده‌ای از این موضوع برای خود فراهم کرده‌اند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه برای بهبود وضعیت نابسامان اقتصادی باید با مفسدان اقتصادی جدی برخورد کرد، افزود: اگر این اخلالگران نظام اقتصادی از مسولان هم باشند باید آن‌ها را شناسایی، به مردم معرفی و با آن‌ها برخورد قاطع کرد.

خجسته تلاش برای کاهش مشکلات معیشتی مردم را وظیفه بزرگ مسوولان دانست و گفت: اگر مسوولی به این باور رسیده که نمی‌تواند باری از روی دوش مردم بردارد، بهتر است هرچه سریعتر با استعفای خود عرصه را برای مسوولان دلسوز و کارآمد فراهم کند؛ کشور ما نیازی به مسوولان بی‌کفایت و ناکارآمد ندارد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی مبلغ فعلی یارانه‌ها را برای افراد مستضعف ناچیز عنوان و اظهار کرد: در بسیاری از روستا‌ها و مناطق محروم کشور خانواده‌هایی هستند که از وضعیت وخیم معیشتی رنج می‌برند و تنها منبع درآمدشان همین مبلغ ناچیز یارانه است؛ آیا با وجود این تورم و گرانی که در کشور موج می‌زند این مقدار یارانه برای نیازمندان کفایت می‌کند؟!

خجسته با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی تاکنون بار‌ها در این خصوص رایزنی و تبادل‌نظر شده است، گفت: با شناسایی افرادی که نیازی به یارانه ندارند، می‌توان از یارانه آن‌ها برداشت و به افراد نیازمند پرداخت کرد؛ چراکه در حال حاضر تعادل در پرداخت یارانه برای عموم مردم وجود ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها