«روایت رهبری» منتشر شد

کتاب «روایت رهبری؛ مناسبات جمهوریت و اسلامیت در انتخاب ولی فقیه» منتشر و راهی بازار کتاب شد.
کد خبر: ۳۵۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ - 16June 2019

«روایت رهبری» منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «روایت رهبری» حاوی نکاتی جدید و منتشر نشده از نحوه انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در سال 1368 و بخش‌هایی منتشرنشده از خاطرات سیاسی ایشان است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، سه رویداد مهم ناظر به تعیین رهبر نظام اسلامی رخ داده است. نخست، رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی. دوم، تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی. و سوم، تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی. کتاب «روایت رهبری» روایتی مستند و دست اول از هر سه رویداد مذکور است که نشان می‌دهد این سه رویداد از یک منطق مشخص پیروی کرده‌اند.

در این کتاب برای اولین بار از مذاکرات شورای انقلاب و متن مذاکرات اجلاسیه‌ی خبرگان در سال 64 و اجلاسیه‌ی خبرگان در سال 68 استفاده شده است. همچنین بخشی از مذاکرات جلسه رؤسای قوا و مرحوم حاج احمد خمینی در حضور امام رحمه‌الله در مهر 67 (شش ماه قبل از عزل آیت‌الله منتظری) در این کتاب منتشر شده که در آن برای اولین‌بار حضرت امام رحمه‌الله، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای رهبری آینده نظام مطرح می‌کنند.

«روایت رهبری» به قلم سید یاسر جبرائیلی در 640 صفحه و با قیمت 68 هزار تومان توسط انتشارات نسیم، وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها