سرلشکر صفوی:

آمریکا در پشت پرده غائله کردستان قرار داشت

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بدون شک لانه جاسوسی آمریکا و رژیم عراق در پشت پرده مسایل کردستان قرار داشتند.
کد خبر: ۳۵۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 07July 2019

پشت سر بحران کردستان لانه جاسوسی آمریکا و رژیم بعث عراق قرار داشتند/ بحران امنیت کردستان اولین تجربه سیاسی – مدیریتی بحران در مواجهه با توطئه‌های آمریکایی‌ها بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسمی که به منظور انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس در حوزه فرماندهی و مدیریت و در جهت آشنایی دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران با اتفاقات و بحران‌های منطقه شمال غرب در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نحوه مدیریت این بحران‌ها برگزار شد با موضوع فرآیند تأمین امنیت شمال غرب و آزادسازی سنندج به سخنرانی پرداخت.

سرلشکر صفوی در این مراسم با اشاره به رخداد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اظهار داشت: از نظر من انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) یک رخداد الهی و یک تغییر و تحول اساسی نه‌فقط در نظام سیاسی ایران بلکه در نظام سیاسی منطقه غرب آسیا و بلکه نظام سیاسی جهان است و انقلاب اسلامی، امام (ره) و شهیدان آمدند تا زمینه‌های اقتدار ملی و عظمت اسلام و بسترسازی فرهنگ و تمدن نوین اسلامی را فراهم سازند.

وی افزود: شهدای مظلوم کردستان، شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آمدند تا اشتیاق ظهور را در میان ملت‌ها دو صد چندان کنند، تا همه جوانان آینده ایران، خوب بفهمند که یاران آخرالزمانی چگونه در راه ولی فقیه‌شان مجاهدت می‌کنند و پیروز می‌شوند و خردمندانه و عاشقانه با مردمشان همیاری و همکاری می‌کنند و در راه رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی با اشتیاق، شهادت را می‌پذیرند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به آغاز بحران کردستان گفت: بحران امنیت کردستان اولین تجربه سیاسی–مدیریتی بحران برای مسئولان کشور در مواجهه با توطئه‌های آمریکایی‌ها بود. پشت سر مسایل کردستان بدون شک لانه جاسوسی آمریکا و رژیم عراق برای پشتیبانی از ضد انقلاب اعم از پشتیبانی سلاح و مهمات و رادیو و تلویزیون قرار داشتند.

سردار صفوی ادامه داد: اکثر گروه‌های کردستان، مارکسیست و سوسیالیست بودند و می‌خواستند افکار مارکسیست–لنینیسم را در میان مردم کردستان ترویج کنند؛ اما با فریب مردم کردستان و با عنوان خودمختاری به دنبال این هدف بودند؛ البته مردم مؤمن کردستان و دلاورمردان قهرمان پیشمرگ کرد در کردستان و شمال غرب با همکاری سپاه و ارتش، این توطئه را با شکست مواجه کردند.

وی در ادامه ضمن تشریح عملیات آزادسازی سنندج عنوان کرد: از نظر من نبرد سنندج و شمال غرب یک میدان آموزش و تجربه اندوزی برای فرزندان انقلابی امام (ره) و برای پاسداران و ارتشیان مومن و بسیجی‌های دلاور برای آمادگی پذیرش ایثارگری و شهادت‌طلبی بود. در واقع این نبرد مقدمه‌ای برای ورود به دفاع مقدس و اولین تجربه و آموزش‌های نظامی و سازماندهی برای پاسداران و بسیجیان جوان بود. خداوند مسیر تربیت و دانش نظامی فرماندهانی همچون شهیدان حسین خرازی، نورعلی شوشتری، مهدی باکری و خود بنده حقیر را اینچنین قرار داده بود.

سرلشکر صفوی افزود: با فرماندهی حضرت امام (ره) و وحدت و انسجام سپاه و ارتش در آزادسازی سنندج به فرماندهی شهید عالی‌مقام سرلشکر پاسدار محمد بروجردی فرمانده سپاه غرب کشور و حضور امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی و اینجانب در آن مقطع از انقلاب اسلامی یعنی بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۵۹ شهر سنندج آزاد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها