مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

اجرای دو هزار و 500 برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مازندران

فرشته پازوکی از اجرای دو هزار و 500 برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مازندران خبر داد و گفت: 27 عنوان برنامه محوری در سطح رده‌های مقاومت سراسر استان در حال اجراست که به دلیل کثرت برنامه‌ها تا 23 تیر نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۳۵۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰ - 10July 2019

نهادینه شدن فرهنگ «عفاف و حجاب» و شکل گیری تمدن اسلامی با وحدت ملیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «فرشته پازوکی» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته «عفاف و حجاب» با بیان اینکه در حادثه 21 تیر سال 1315 و کشف حجاب رضاخانی بیش از دو هزار بانوی محجبه به شهادت رسیدند، اظهار داشت: با توجه به این حادثه، هفته‌ای به نام «عفاف و حجاب» در تقویم مناسبت‌های کشوری نامگذاری شد.

وی این هفته را فرصت مناسبی در راستای ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» و تحکیم بنیان خانواده در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و از اجرای دو هزار و 500 ویژه برنامه فرهنگی به این مناسبت در سطح استان خبر داد و گفت: 27 عنوان برنامه محوری در سطح رده‌های مقاومت سراسر استان در حال اجراست که به دلیل کثرت برنامه‌ها تا 23 تیر نیز ادامه دارد.

پازوکی به مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در سراسر استان با حضور زنان و مردان غیرتمند از جمله برنامه‌هاست که کمترین جمعیت در این اجتماع از سه هزار تا 10 هزار نفر است.

این مسئول گفت: در روز پنج‌شنبه 20 تیر در شهرستان بابلسر پیاده روی خانوادگی از سپاه تا ساحل پیاده روی به همراه برنامه‌های مفرح و شاد، برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران به برگزاری نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی با نام پارسی پوش که از چهارم تا 9 تیر در قائمشهر برگزار شد، اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان مازندران پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با جنگ نرم و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در مردم برنامه‌هایی به صورت مستمر در طول سال به ویژه در هفته «عفاف و حجاب» دارد، تقدیر از دختران تازه محجبه شده، مسابقات کتابخوانی در موضوع عفاف و حجاب، برگزاری آتلیه حجاب با عنوان «من با حجاب زیباترم» و تئاتر خیابانی را از جمله مهم‌ترین برنامه عنوان کرد.

وی همچنین پیاده روی خانوادگی، دوخت رایگان چادر، اهدای گل به دختران بدپوشش و دعوت آنان به رعایت حجاب، برگزاری برنامه شاد برای کودکان و آموزش «عفاف و حجاب» در قابل بازی‌های کودکانه، بازخوانی وصیت شهدا و اندیشمندان توسط هیئت‌های اندیشه ورز در سطح رده‌های مقاومت، تولید محتوا در فضای مجازی، تجلیل از فروشندگان البسه اسلامی، برگزاری مسابقات ورزشی با شعار رعایت حجاب، دیدار با خانواده شهدای زن استان، اکران فیلم‌های کوتاه از جشنواره عمار با رویکرد سبک زندگی عفیفانه، برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده، اجرای همایش‌های جذاب با اجری نمایش طنز، نشست‌های پرسش و پاسخ به شبهات، کوهپیمایی گردان کوثر با عنوان فتح قله حجاب، تجلیل از مادرانی که فرزندان با حجاب تربیت کردند، برگزاری نمایشگاه عفاف با دو رویکرد محتوایی و اردوی یک روزه را از برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا به مطالبات زنان جامعه پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای انقلاب فرهنگی، از این شورا خواست تا پیگیر مطالبات در حوزه زنان باشد.

پازوکی در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان بالاترین مقام قانون گذار تلاش کند خلاءهای قانونی در مسئله «عفاف و حجاب» را پر کرده و به صورت جدی وارد عمل شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا به مصوبه بر زمین مانده شورای انقلاب فرهنگی که در سال 84 به تصویب رسید، اشاره کرد و گفت: دولت، دستگاه‌های اجرایی، استاندار و فرماندار مازندران این مصوبه را که در راستای گسترش فرهنگ «عفاف و حجاب» است اجرا کرده و نسبت به رعایت پوشش بانوان کارمند در همه ادارات اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به معاونت امور ریاست جمهوری در حوزه بانوان تصریح کرد: با توجه به مصوبات عفاف و حجاب، این معاونت با نگاهی جامعه نگر نه محدود به برنامه ریزی درست به امور خانواده و زنان بپردازد.

پازوکی با خطاب قرار دادن وزارت فرهنگ و ارشاد اذعان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد بنا بر نیازهای جامعه زمینه را برای تولید محصولات فرهنگی هنرمندان متعهد و حمایت از آنها فراهم آورد و با نظارت بر مزون‌های شوی لباس از تولید آثار سخیف ضد فرهنگی جلوگیری کند.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های اخیر در مازندران تاکید کرد: قوه قضائیه و نیروی انتظامی با مظاهر بی‌بندوباری سازمان یافته و مروّجان فساد بویژه در ایام تابستان قاطعانه برخورد کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان در ادامه با بیان این مطلب که «عفاف و حجاب» از فرامین الهی است، خاطر نشان کرد: «عفاف و حجاب» فقط مختص زنان نیست و برای مردان نیز است. در قرآن علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، به حجاب نگاه، حجاب رفتاری، حجاب گفتاری و... هم به مرد و زن توصیه شده است.

پازوکی با بیان این مطلب که وقتی بنیان خانواده حفظ باشد سلامت اجتماع هم تامین می‌شود، اضافه کرد: اگر حد و مرزی در خانواده و اجتماع وجود نداشته باشد نظم و سلامت جامعه بهم می‌ریزد.

مسئول بسیج جامعه زنان عفاف و حجاب را باعث آرامش روحی و  روانی افراد و جامعه دانست و گفت: با توجه به سخنان امام خمینی (ره) حجاب مصونیت است نه محدودیت.

پازوکی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا جای مصونیت حجاب و محدودیت را تغییر دهد، به عوارض بی‌عفتی و بی‌حجابی اشاره و عنوان کرد: افزایش آمار طلاق، کاهش آمار ازدواج و ناامنی کانون خانواده از موضوعاتی مهمی است که در نتیجه رواج حیازدایی صورت می‌گیرد و باعث از هم گسیختگی خانواده در جامعه می‌شود.

وی با تبیین این مطلب که نظام سلطه با ترویج بدحجابی در تلاش برای رسیدن به اهداف شوم خود و تسلط بر کشورها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است، از دولتمردان و مردم خواست تا با وحدت ملی و ارتقای تقویت بنیان اعتقادی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن برای شکل گیری تمدن اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ «عفاف و حجاب» گام بلندی برداشته و ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها