حجت‎الاسلام سجادی‌فر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بهترین الگوی عفاف و حجاب حضرت «فاطمه‎الزهرا (س)» است 

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: در آئین مقدس اسلام بهترین الگوی عفاف و حجاب برای جامعه بشری و زنان مسلمان، حضرت فاطمه الزهرا (س) است.
کد خبر: ۳۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ - 12July 2019

بهترین الگوی عفاف و حجاب حضرت «فاطمه الزهرا(س)» است حجت‎الاسلام «سید روح‎الله سجادی‌فر» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: به جرات می‌توانیم در بحث عفاف حضرت فاطمه زهرا(س) را به دنیا معرفی و از حضرت معصومه (س) به عنوان یک دختر محجبه و مومنه یاد کنیم، و دنیای غرب باید با سیرت بزرگان دینی ما آشنا شود.

وی بیان کرد: اگر ما سبک زندگی اسلامی را به عنوان الگو انتخاب و به عنوان یک بسته‌ای فرهنگی به دنیا معرفی کنیم بهترین شاخص و الگو وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) و بزرگان دین، اهل بیت عصمت و طهارت هستند که راه و طریقت انسان زیستی را به ما آموخته‌اند.

این مسئول ادامه داد: رعایت تقوا و اجرای دستورات الهی و سیرت پیامبر و بزرگان دین بهترین عمل برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت و انسان کامل بودن است.

حجت الاسلام سجادی فر افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه اخیرشان مهمترین ابعاد زندگی و انجام وظایف فردی و اجتماعی در گام دوم انقلاب را به خوبی تشریح کرده‌اند، اساس خود انقلاب ما برگرفته از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و برخاسته از نگاه اهل بیت عصمت و طهارت و تفکر اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما هم بر همین اساس روی کار آمده لذا پس از مراجعه و عمل به دستورات اهل بیت (ع) می‌تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام سجادی فر بیان کرد: حجاب پوششی از ظاهر و عفاف پوششی از باطن است، که با هم یک شاخه از حیا را شکل می‌دهند که در آئین اسلام و ادیان اهمیت آن تشریح و بیان شده و رعایت آن انسان را در جامعه از همه آفت‌ها دور می‌کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما باید جریان عصمت و طهارت را در جامعه پایه گذاری و جریان سازی کنیم، باید فرهنگ و آداب زندگی اسلامی را در سطوح زندگی فردی و اجتماعی ساری و جاری کنیم.

وی گفت: بهره برداری از سکوت امیرالمومنین در دوران خلافت؛ صلح امام حسن مجتبی؛ قیام امام حسین؛ مکتب سازی، دانشگاه پروری و شاگرد پروری امام صادق (ع)؛ دعا پروری امام سجاد؛ ورود پیدا کردن امام رضا در سیستم حکومتی به عنوان نائب حکومت و در راس همه آنها باید فضائل اهل بیت را برای جامعه بشری تبیین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار