سردار سنایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقدام اخیر انگلیس مزدوری برای آمریکایی‌هاست

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا اقدام انگلیس مبنی بر توقیف نفتکش حامل سوخت ایران را نوعی مزدوری برای آمریکایی‌ها دانست و گفت: انگلیسی‌ها نه‌تنها قصد ندارند که از تاریخ درس بگیرند، بلکه همچنان اصرار بر تکرار اشتباهات خود دارند.
کد خبر: ۳۵۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 15July 2019

اقدام انگلیسی‌ها مزدوری برای آمریکایی‌ها استسردار «رسول سنایی راد» مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره توقیف کشتی حامل نفت ایران توسط اقدام انگلیس اظهار داشت: این اقدام انگلیسی‌ها در تنگه «جبل الطارق»، یک اقدام نیابتی در واکنش به سرنگون شدن پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه بود؛ در واقع عمل آن‌ها بیشتر مصرف رسانه‌ای داشت تا عملیاتی تاثیرگذار. با وجود این، حمله به کشتی نفتکش، راهزنی آشکار دریایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ادعای انگلیس درباره مقصد این نفتکش افزود: وجود تحریم‌هایی که گفته می‌شود توسط اتحادیه اروپا علیه سوریه وضع شده، برای کشور‌های عضو این اتحادیه الزام‌آور است، نه کشور‌هایی که خارج اتحادیه اروپا هستند؛ البته خود انگلستان هم با موضوع خروج از این اتحادیه مواجه است و به همین جهت، اقدام آن‌ها به چنین بهانه‌ای، فاقد هرگونه مشروعیت قانونی است.

سردار سنایی راد با تاکید بر اینکه بایستی اقدام انگلیسی‌ها را در ادامه اقدامات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و به تلافی سرنگونی پهپاد آن‌ها دانست، اضافه کرد: در این رابطه مسئولان کشورمان به صورت رسمی اعلام کردند که این موضوع را مقابله به مثل خواهند کرد؛ زیرا اقدامات دیپلماتیک نه‌تنها جواب نداده، بلکه با وقاحت انگلیسی‌ها هم مواجه شده است؛ به همین خاطر این حق برای کشورمان جهت مقابله با اقدام اشتباه انگلیسی‌ها باقی است.

وی تصریح کرد: انگلیسی‌ها سابقه خوبی در ایران ندارند؛ چون آن‌ها همواره اقدامات مداخله‌جویانه داشته‌اند و این باعث شده تا عمل انگلیسی‌ها با نفرت مردم کشورمان روبه‌رو شود؛ با وجود این، گویا آن‌ها نه‌تنها قصد ندارند از تاریخ درس بگیرند و برای جبران گذشته اقدامی انجام دهند، بلکه همچنان اصرار بر تکرار اشتباهات دارند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه عنوان کرد: بنابراین اقدام اشتباه انگلیسی‌ها در واقع نوعی مزدوری برای آمریکایی‌هاست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها